Az egészséges életmódot és a közösségi aktivitást díjazza 10 millió forint összértékű nyereményekkel a hazai áruházlánc. Január közepén indította útjára társadalmi kezdeményezését, amelynek keretében az egészséges táplálkozás és rendszeres mozgás melletti kampányra serkenti a Sulirajongó Programban regisztrált általános iskolákat. Az ország bármely pontjáról jelentkezhettek az iskolai közösségek, hogy bebizonyítsák, nekik van a legnagyobb rajongótáboruk.
A program során minden iskolának két közösségi eseményt kell megrendeznie. Februárban egy EgészségBüfé keretein belül kell felhívni a tudatos táplálkozásra a figyelmet, míg márciusban a rendszeres mozgás áll majd a középpontban, úgyhogy senki ne lepődjön meg, ha a helyi iskolákban SuliMozdító programokkal találkozik. Az elnevezésen kívül semmilyen kikötés nincs a rendezvényekre vonatkozóan, így csak a diákok, tanárok és szülők kreativitásán múlik, milyen programmal színesítik a tanulás hétköznapjait.
Márpedig a kreativitásra nagy szükség van. A megrendezett eseményekről ugyanis fotókat és rövid videókat kell feltölteni a program honlapjára, s az ezekre leadott szavazatok alapján dől majd el, melyik iskolának sikerül a legnagyobb rajongótábort állítania programjai mögé. Április 5-ig bárki szavazhat a www.sulirajongo.hu weboldalon, aki egy összegben legalább 5000 Ft értékben vásárol bármely Tesco-üzletben, és szavazóként regisztrál a honlapon. A tét pedig nem csekély.
A legtöbb rajongót gyűjtő iskola 5 000 000 Ft-tal gazdagodhat, míg a második 2 000 000, a harmadik helyezett pedig 1 000 000 Ft-ot fordíthat további programokra a Tesco jóvoltából. Ezenfelül pedig 1 000 000 – 1 000 000 Ft értékben kiosztásra kerül majd egy szakmai és egy különdíj is.
A pénz természetesen minden nyertes intézménynek jól jön majd a program áprilisi zárásakor. De talán még fontosabb, hogy értékes tapasztalatokkal gazdagodnak a fiatalok az egészséges életmód, a helyes táplálkozás és a rendszeres mozgás témakörében, a tanárok és szülők pedig hasznos élményt szerezhetnek a civil együttműködés és a közösségi aktivitások terén. Hajrá, sulirajongók!