A dm drogerie markt négy éve minden évben megrendezi “a Nap gyermekei” edukációs programot, melynek célja, hogy szakemberek segítségével felhívja a nyilvánosság, főleg a szülők és pedagógusok figyelmét a napvédelem fontosságára, és a magyarországi óvodákat pályázat útján naptejekkel támogassa. A Garnier Ambre Solaire, a MelanomaMobil és az Egyszervolt- a Magyar Gyermekkultúráért Közhasznú Alapítvány együttműködő partnerként a program mellé álltak.
A program évről évre egyre több intézményt ér el, és ez által egyre több kisgyermek napvédelméről gondoskodik a kora nyári időszakban. Dr. Harmos Ferenc, a MelanomaMobil bőrgyógyász szakorvosa elmondta, hogy a legjobb dolog, amit tehetünk gyermekeinkkel, hogy már óvodás kortól kezdve egészségtudatosságra neveljük őket. “A kampányon keresztül most lehetőség van a szülőknek és a gyerekeknek közösen megtanulni, hogyan tudják megóvni bőrük egészségét. A gyermekkorban elszenvedett napégés egész életre meghatározhatja a magas melanoma és bőrrák rizikót. Így kiemelten fontosnak tartjuk, hogy már óvodás korban megtanulják a gyerekek, hogy megfelelő védelem nélkül ne tartózkodjanak a napon.”- tette hozzá a szakember.
Hogyan lesz nálunk gyerekjáték a napvédelem?- pályázat magyarországi óvodák részére
Az óvodák a www.napgyermekei.hu oldalon érhették el a részletes pályázati kiírást, és itt került kialakításra az online jelentkezési felület is, ahol az érdeklődő óvodák 2014. március 17. és április 13. között elküldhették pályázatukat. A pályázat kiírásában, és elbírálásában a dm együttműködő partnere az Egyszervolt- a Magyar Gyermekkultúráért Közhasznú Alapítvány. A szervezők maximum 400 óvodát tudnak támogatni naptejekkel, és oktató anyagokkal. A pályázó óvodáknak a jelentkezési lapon ki kellett fejteniük, hogy az elnyerhető támogatás felhasználásával, hogyan tudják biztosítani, hogy a gyerekek megtanulják a helyes napvédelem alapjait. A nyertes óvodák listája elérhető az oldalon, ahol a kampány kabalája Tóni a kis kenguru idén is sok meglepetést, és hasznos napozási tanácsot tartogat a gyerekeknek és a szülőknek egyaránt. Az online és letölthető játékok segítségével gyerekjáték megtanítani a kicsiknek a helyes napvédelem alapjait. A pályázatra idén több mint 400 óvoda jelentkezett.
A dm vásárlói pontadományokkal segíthetnek
A dm üzletekben található infópulton 2014. április 2. és május 31. között 50 active beauty pont felajánlásával a dm törzsvásárlói idén is támogathatják az óvodások napvédelmét. “Örömmel tölt el bennünket, hogy vásárlóink immár négy éve töretlenül támogatják kezdeményezésünket, azonosulni tudnak a program célkitűzéseivel, és segítségünkre vannak abban, hogy együtt biztosítsuk az óvodások napvédelmét. Idén is számítunk nagylelkű támogatásukra.”– nyilatkozta az elmúlt évek tapasztalatairól Kanyó Roland a dm marketing- és PR menedzsere.