A cyberbullying Amerikában nagyobb gondot jelent, ott több fiatal is a halálba menekült, hogy megszabaduljon online zaklatóitól. Hazánkban szerencsére jóval kevesebb alkalommal zaklatják egymást az interneten a fiatalok, viszont a szülők éppen ezért nem is sejtik, hogy ilyen módon is komoly veszélyek leselkedhetnek a gyerekeikre, pedig ha előre látnák a veszélyt, komoly problémákat előzhetnének meg. A Disney és a Nemzetközi Gyermekmentő közös kampányt indított annak érdekében, hogy a szülők és a gyerekek is tisztában legyenek vele, mi a teendő, ha gyűlölködő kommentekkel találkoznak, vagy valaki folyamatosan zaklatja őket a közösségi oldalakon.
Ezeket tedd meg, hogy megvédd a gyermeked az internetes zaklatástól:
- Beszéljétek át az internethasználat szabályait, tudatosítsd benne, hogy semmi sem teljesen névtelen, ami felkerül a világhálóra.
- Tanítsd meg rá, hogy el tudja fogadni az építő jellegű kritikát, és meg tudja különböztetni a gyűlölködéstől.
- Emlékeztesd rá, hogy néhányan csak azért írnak provokatív kommenteket, hogy a figyelem középpontjába kerüljenek, és sokan kihasználják a névtelenséget is, szemtől szemben nem lenne akkora a szájuk, mint online.
- Fontos, hogy a fiatal tisztában legyen vele, sosem szabad dühből vagy hirtelen felindulásból reagálni egy-egy kommentre, mindig gondolja át, érdemes-e válaszolni, és kritikusan álljon a hozzászólásokhoz.
- Tudatosítsd a gyermekedben, hogy a szüleihez bármikor fordulhat segítségért, ha pedig valamiért nem akar, felhívhat egy szakszolgálatot is, például a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványt a 116-111-es, éjjel-nappal ingyen hívható telefonszámon.
Az Add Friend kampány központi eleme egy reklámfilm. A videospot két fiatalról szól, akik egy castingon vesznek részt, és nem tudják, hogy a nekik írt dialógus valójában egy korábbi online beszélgetésükön alapul.