Család

Mire gondolhatott a költő? – a legröhejesebb stockfotók a megcsalásról

A stockfotók között keresgélni bármilyen témában pont olyan érzés, mintha asszociációs játékot játszanánk. Az egyik legütősebb felhozatalt a megcsalás témaköre kínálja nekünk, amin belül felvonultatják képeken a létező összes sztereotípiát.

A Thinkstock oldala egy nagy olvasztótégely, rengeteg olyan fotó van rajta, amin maximum felvont szemöldökkel lehet nevetgélni vagy fejet csóválni, de illusztrációnak aligha használható. Vagy ha mégis felhasználná valaki ezeket a képeket egy hűtlenségről szóló cikk fotóiként, akkor nem biztos, hogy azt a hatást érné el velük, amit szeretne, inkább közröhej tárgyává válna a cikkel együtt. De ha a fotók mögé nézünk, és filozófiai szempontból vizsgáljuk őket, akkor máris sokkal mélyebb értelmet nyernek, és betekintést engednek az emberi természet legmélyebb bugyraiba. Meg persze a klisékbe. Megpróbáltam megfejteni pár ilyen hűtlenséget ábrázoló stockfotót, úgy mélyfilozófiailag.

1. A felszarvazott dühödt bika

Két eset lehetséges: vagy a felszarvazást ábrázolja a művész oly módon, hogy beöltöztetett bikának egy szerencsétlen delikvenst, vagy pedig ez a bikaember itt magát a szeretőt jeleníti meg, aki begerjedve fújtat az asszonyka után. Kis képzavart mutat az is, hogy a férfi testén tehénre jellemző foltok vannak.

Mire gondolhatott a költő?

Ha az első eset az igaz, akkor a képen aprólékos kidolgozottsággal jelenik meg a dühös férj esete, akinek vérbe borul az agya, ha megcsalja a felesége, és kész felöklelni a csalfa nőt a szeretőjével együtt. A férfi nyilván nem véletlenül olyan kis elpuhult testű, amilyen, hiszen ha ő a férj, akkor nem lehet jól kidolgozott felsőtestű, jóképű egyén, mert akkor miért akarná bárki megcsalni. Gyönyörű közhely és sztereotípia, már csak a sör és a tévé hiányzik a fotóról, hogy teljes legyen a kép. Az orrban lévő karikáért pedig plusz pont jár, hogy ilyen kétséget kizáró részletekre is odafigyeltek a készítők, hogy nehogy téveszméink legyenek, hogy milyen állatot ábrázol a férfi.

2. Krimi, dráma, izgalom egy képen

Az egyik kedvencem, szem nem marad szárazon attól a drámai helyzettől, ami süt erről a fotóról. Kis helyzeti előnyöm van, mert ismerem a kép címét, amit kibontva rajzolódik ki előttünk a koncepció: az ágyon a halottnak hitt férj fekszik, aki rajtakapja teszthalálából felriadva a feleségét és a sebészt, amint épp légyottra készülnek. Hihetetlen, micsoda fantázia rejlik ebben az egyetlen képben! Ha ez egy jelenet lenne A helyszínelők című sorozatból, akkor biztos, hogy az lenne a mögöttes tartalom, hogy a feleség és a sebész már régen szeretik egymást, de ha kiderül, hogy megcsalja a feleség a férjet, akkor elesik minden pénzétől a váláskor a házassági szerződés értelmében.

Mire gondolhatott a költő?

A férj persze mocskosul gazdag, a sebész pedig a szegény legény a történetben, aki igazából nem szerelmes a feleségbe, csak a pénz kellene neki, hogy beindítsa a saját magánpraxisát Hollywoodban. Összeszövetkeznek, a feleség olyan szert ad a férjének a reggeli smoothie-ba keverve, ami lassan de biztosan okozza a vakbélgyulladás tüneteit – emiatt fognak lebukni majd Gil Grissom előtt, mert a feleség Google keresésében megtalálják majd a növényt –, és míg elvégzik rajta az álműtétet, véletlenül elhalálozik. Csak aztán mégsem, mert pont akkor ébred fel, amikor a két csalárd, számító szerető csókolózik a hullája fölött. Izgalmas krimi lenne belőle.

3. Sztereotípia a köbön

Két nő tépi egymás haját egy férfi fölött veszekedve. Pedig amelyik nőnek csak egy kicsi esze is van, az nem a másik nőt fogja megtépni, ha rajtakapja a férjét vele, hanem a férjet. Mert ugye a férj fogadott hűséget, ami pont azt jelenti, hogy ellenáll a kísértésnek, még akkor is, ha az olyan nagy kísértés, hogy belenyúl a nadrágjába.

Mire gondolhatott a költő?

Olyan nincs, hogy a harmadik fél a hibás, bár ezt akarta mondani itt a költő a képen, hogy majd a két nő szétcincálja egymást a pasi miatt. A harmadik fél tehet egy ajánlatot, de az már a férj döntése, hogy elfogadja vagy sem.

4. A rezzenéstelen arcú dühös nő esete

Azt mondja ennek a fotónak a címe, hogy “A dühös barátnő süteményt nyom a barátja arcába, mert hűtlenségen érte.” A barátnő arca ehhez képest inkább olyan, mintha épp belepumpáltak volna egy gallon botoxot, és nem tudná mozgatni az izmait. Kifejezéstelen tekintettel mered valamerre, mert még csak nem is a pasijára néz, közben pedig egy olyan habos süteményt ken szét a teljesen természetellenes pózban ülő fickó arcán, amit valószínűleg soha nem tenne a szájába.

Mire gondolhatott a költő?

De ezt csak feltételezem abból, hogy milyen vékony és az ilyen vékony nők nagyon ritkán kötnek szorosabb barátságot a habos süteményekkel. Kár, hogy a képről nem tudjuk meg, mi dühítette fel ennyire a barátnőt és honnan tudta meg, hogy az amúgy szemlátomást békésen reggeliző pasija megcsalta. Így még ítélkezni sem lehet rendesen.

5. A pornós háziasszony

A fotó megalkotója valószínűleg túl sok pornót nézett kamaszkorában, és beépült a szeretői viszonyokról alkotott elképzeléseibe, hogy a vízvezeték-szerelők (vagy egyéb szerelők, mint kazán-, villany- vagy épp kábeltévé-) potenciális szeretőjelöltek az otthon unatkozó háziasszonyok számára. A nőn lévő otthonka a rózsaszín párducmintával a jómódban élő, kitartott feleségre célozgat, akit mindenképpen felizgat egy vízmérték és egy nagy csavarkulcs látványa.

Mire gondolhatott a költő?

Hogy a kék szerelőoverallról már ne is beszéljünk, hiszen kevés izgatóbb holmi találni ezen a sárgolyón, amitől nagyobb izgalomba jönnének a hétköznapi feleségek. A mosogató szélénél váratlanul megejtett megcsalás valószínűleg még az életben nem fordult elő igazából, vagy maximum az ‘50-es években, de akkor is inkább porszívóügynökökkel, nem pedig random szerelőkkel.

6. A kövér nem szexi

Ki ne hagyjam a felsorolásból egy mondat erejéig ezt a csodás alkotást, amin a kövérkés feleség gyanúsan méreget egy feltűnően csipkés és kis méretű bugyit, amit valószínűleg az előbb talált a férj asztala alatt. Vagy az ingzsebében. Esetleg a táskájában.

Mire gondolhatott a költő?

Azt most figyelmen kívül hagyjuk, hogy a legritkább esetben fordulhat elő, hogy pont a bugyija nélkül távozzon egy szerető a férj mellől, már csak kényelmi okokból is. Inkább fókuszálunk arra, hogy mit sugall a kép: a feleség kövér, tehát nem szexre való, ellenben a pici, csipkés bugyihoz tartozó fenék kicsi, így vele lehet szexelni. A teltebb nők nevében én kérem ki magamnak ezt a képet.

7. Remélem, nem gondolt semmire a költő

Végül de nem utolsósorban jöjjön az a kép, amit nem sikerül megfejtenem. Akárhogy is próbálom a mélyebb értelmet felfedezni benne, nem tudom, mire gondolhatott a művész, aki készítette. Rajtakapásnak tűnik, de nincs a képen a felbőszült feleség. Közben pedig valamiért inkább olyan érzésem van, mintha kicsit túl fiatalnak akarták volna ábrázolni a fotón a nőt, tekintve a háttérben heverő plüssállatokat és a kétfelé copfozott frizurát. Bár ennek ellentmond a vastag rúzs a száján, mégis, azt hiszem ez az a fotó, amit nem is akarok érteni és mindenkinek jobb, ha a tudatlanság homályába vész, úgy, ahogy van, mélyebb értelemmel együtt.

Mire gondolhatott a költő?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top