Több mint 1400 eurós, azaz mintegy 435 ezer forintos telefonszámlát kapott egy spanyol nő, miután 56 órán át, azaz két és fél napon (!) keresztül tartotta a vonalat, ahol azt ígérték, segítenek munkanélküli fiának állást találni.
A telefonos csalás a kelet-spanyolországi Murciában történt. A 68 éves nő egy televíziós hirdetésben látott segélyvonalat hívott fel. A reklámban azt ígérték, munkanélkülieknek segítenek.
“Hívj minket, segítünk” – hangzott a szlogen, amely meggyőzte az asszonyt. Kilátástalan helyzetük megoldását látta a hirdetésben, ugyanis 36 éves fia jó ideje nem dolgozik, ketten élnek az asszony özvegyi nyugdíjából.
A hívott telefonszámon felvették a nő adatait, majd azt mondták, maradjon vonalban, különben nem tudnak segíteni, ha lerakja a telefont, a fia nem fog állást kapni. Az asszony 56 órán keresztül tartotta a vonalat, nem aludt, kávéval és koffeintartalmú üdítőitalokkal tartotta magát ébren, míg aztán elfogyott a türelme, hogy dühösen lecsapta a kagylót.
Arra már korábban rájött, hogy csúnyán átverték, de hogy meg is károsították, az csak akkor derült ki, amikor megkapta az 1400 eurós telefonszámlát – mondta el a részleteket Juana Pérez, a Thader Consumo nevű fogyasztóvédelmi szervezet vezetője, akitől a becsapott asszony az esetet követően kért segítséget.
Az érdekképviselet közreműködésével a telefontársaság 900 eurót elengedett a nő számlájából, de még így is 500 eurót (kb. 150 ezer forint) így is ki kell fizetnie.
A fogyasztóvédők szerint az emelt díjas telefonszámmal való csalás az egyik leggyakoribb formája a fogyasztók megkárosításának Spanyolországban. A murciai asszony egyébként nem tudta, hogy emelt díjas számot tárcsázott, arról ugyanis nem tájékoztatták a hívás elején, noha a szabályok szerint az kötelező lett volna.