És persze honnan máshonnan is származhatna a Black Friday ötlete, mint Amerikából. 1932 óta minden évben hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a boltok a hálaadást követő pénteken.
Szólnak érvek és ellenérvek a Black Friday mellett, ugyanakkor az utóbbi időben – legalábbis az Egyesült Államokban – egyre inkább veszít jelentőségéből, már nem ez a nap számít a karácsonyi bevásárlási időszak kezdetének. Az amerikai áruházláncok ugyanis már a hálaadás előtt megkezdik az akcióikat. Egyre többen vásárolnak online, így tavaly 6 százalékkal csökkent az üzletekben vásárlók száma.
Magyarországon szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a saját akciós napját november közepe és vége tájékán, de rengeteg kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal. A Black Friday napján, vagyis november utolsó péntekén tartják a nemzetközi Ne vásárolj semmit! napot is. Az ötlet Kanadából származik, először 1992-ben hirdették meg. Célja pedig, hogy felhívja az emberek figyelmét a fogyasztói társadalom problémáira, ezért mindenkit arra kérnek, hogy ezen a napon egyáltalán ne vásároljon. Szóval Black Friday vagy Ne vásárolj semmit! nap – melyik mellett döntöttetek?