
Szögezzük le, szinte nincs olyan gyerek manapság, aki ne lenne rákattanva a tabletekre, számítógépes játékokra és tévéműsorokra. Lehet sápítozni, routert lakatolni meg bezzegazénidőmbenezni, de nem sokra megyünk vele, ez akkor is így lesz.

A tudományos kutatások szerint azonban a megoldás – mint olyan sokszor – nem az ész nélküli tiltás, hanem a képernyőidő megfelelő szabályozása. Egészen más például a helyzet, ha közösen csinálunk valamit. Ha együtt nézi a család a rajzfilmet, vagy bekapcsolódunk a gyerek játékába, máris közös programmá válik a szociális izolációval fenyegető képernyő-idő. A legjobb, ha olyan mesét választunk, ami interaktív, oktató, hasznos a gyereknek, és aztán közösen meg is beszélhetjük a látottakat.
Szintén jó dolog, ha megtanítjuk a gyereknek, hogy a telefon jó lehet a távol élő rokonokkal való kapcsolatteremtésre is. Az International Journal of Child-Computer Interaction folyóirat tanulmánya szerint egy kis Facetime a nagyival kimondottan hasznos lehet a kicsik fejlődésében.
Válogassuk meg, hogyan tölti a gyerek az idejét a képernyők előtt, tanítsuk a hasznos és biztonságos netezésről – ezzel hosszú távon sokkal jobb eredményeket érünk el, mintha egyszerűen eltiltanánk mindentől.