Talán nem is tudatosan, de rendre létrehozzuk online identitásverzióinkat, amelyek többnyire sokkal szebbek, boldogabbak és sikeresebbek valóságos énünknél. Ennek a jelenségnek a fonákját szerette volna megmutatni az orosz fotós, Jegor Cvetkov, aki különleges, “Your Face is a Big Data” névre keresztelt projektjében a hús-vér embereket online énjeikkel ütköztette.
Ehhez először idegeneket fotózott véletlenszerűen a metróban, majd egy arcfelismerő program segítségével beazonosította a hozzájuk tartozó közösségimédia-profilokat. Az általa lefényképezett emberek 70%-át találta meg ilyen módon, az ő közösségi médiás oldalaikat végigböngészve kiválasztott 1-1 fotót, majd képpárokat alkotott belőlük – ezekből lettek a projekt elemei.
Különösen izgalmas a feszültség, amely abból a tényből fakad, hogy a metrón telefonjukba mélyedő idegenek mennyire hozzáférhetővé teszik privát életüket (pontosabban annak egy általuk kreált verzióját) az online platformokon.