Egy manchesteri nő a Twitteren támadta meg a Tesco áruházláncot, miután feltűnt neki, hogy a bevásárlókocsikon kizárólag szoknyát viselő figurákkal illusztrálják a biztonsági instrukciókat. A nő az #everydaysexism, azaz a mindennapi szexizmus címkével posztolta a bejegyzést, ezzel jelezve, hogy a szexista beidegződéseket olyan észrevétlen forrásokból táplálják, melyekre eszünkbe se jutna odafigyelni.
Ám erre az esetre mégis sokan felkapták a fejüket, és hangot is adtak felháborodásuknak. A Rosa UK Fund for Women and Girls egyenlőségi csoport vezetője, Samantha Rennie szerint például egyenesen nevetséges, hogy még a bevásárlókocsikon is szexizmussal találkozik az ember. „Ez egy nagyon aprócska szelet, amely mégis hatalmas szerepet játszik abban a sztereotípiában, hogy a heti bevásárlás a nők dolga.” De nem csak a nőket, a férfiakat is ugyanúgy felháborítja a Tesco gesztusa. Matt O’Connor, a Fathers4Justice kampány élharcosa például úgy fogalmazott, „a Tescónak le kell állítania ezt a gender-apartheidet”.
Az áruházlánc ezek után nem engedhette meg magának, hogy ne lépjen: a szóvivőjük elmondta, hogy az egyenlő fogadtatás érdekében megkezdték az ábrák lecserélését, és immár 20 ezer bevásárlókocsit láttak el gendersemleges ikonokkal.