Dorogi Éva cégvezető szerezte meg a Bambi védjegyét, és most újraéleszti az egykori üdítőitalt. A Bambi-projekt 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból – összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült – írja a Forbes.
Az újáélesztett ital receptjét egy már több évtizede a szakmában dolgozó kézműves dolgozta ki, akinek Éva nem árulja el a nevét. Mindegyik üdítő természetes alapanyagokból és alacsony cukortartalommal készül, az íz lényegét az üzemükben nyolc napig fermentált gyömbérlé adja. Az eredetileg 1947-ben megjelent narancsos ízesítésű Bambit szintetikus anyagokból gyártották, és a tizenkét százalékos cukortartalmával bőven túlszárnyalta a Coca Colát és a Pepsit is.
Ősztől egy boltban vásárolt Bambit 480 forintért, egy kávézó teraszán 550- 680 forintért kortyolgathatunk.
Az üdítő felélesztésével egyébként már próbálkoztak: tavaly dobta piacra a 60-as évek ikonikus üdítőitala nyomán készült Bambit a több mint 50 márkát menedzselő Unger and Partners.
A szocializmus korszakának ismert üdítőjét annak idején két és fél decis csatos üvegben forgalmazták. A Bambi 1970-ben szűnt meg. Számtalan próbálkozás igyekezett azóta feléleszteni a márkát, de eddig sikertelenül.