Évek óta azt hallgatod, hogy a környezetedben milyen nagy haszna volt a Tinder letöltésének, mert számtalan ismerősöd itt találta meg „élete szerelmét”, sőt, még egy rakás olyan esküvőn is voltál, ami soha nem történt volna meg, ha nincs a Tinder? Te viszont úgy érzed, el vagy átkozva, mert mindennek a tökéletes ellentétét tapasztalod? Ha ez ismerősen hangzik, és kezded unni, hogy gyakorlatilag értelmetlenül töltöd le újra és újra az appot (miután ezredjére is megszabadítottad tőle a telefonod), akkor biztosan elgondolkodtál már azon: a többiek mit csinálnak máshogy? Nos, létezik egy oldal, ami csinos grafikonokba sűrítve mutatja meg az online randizási szokásaid statisztikáját, és hasonlítja össze az aktivitásod a többi felhasználóval. Vagyis: mennyire vagy válogatós? És mennyire vagy vonzó? Melyik nyitó üzeneted működik és melyik nem? A neve Tinder Insights, és már csak poénból is érdemes megismerkedned vele.
Kezdjük az elején
A Tinder Insights innovatív koncepciója és gyönyörű dizájnja alapján azt gondolnád, hogy a randiapp egyik alvállalkozása, de legalábbis mindenképpen amerikai – pedig egyáltalán nem. A randizókat infókkal ellátó oldalt egy magyar testvérpár, Szűcs Dóra és Szűcs Krisztina álmodta meg, a céljuk pedig kezdetben csak annyi volt, hogy legyen egy szuper tesós projektjük.
„Én adatvizualizáció-designerként dolgozom, Dóra pedig fejlesztő, és mindig szerettünk volna valamilyen közös projektet együtt csinálni, csak a saját szórakoztatásunkra” – meséli Krisztina, honnan jött az elképzelés, hogy épp a Tinderből kinyert adatokból csináljanak grafikákat. A hobbinak indult ötlet – amit az ismerősök körében teszteltek le először a lányok –, hamar önálló életre kelt, és futótűzként söpört végig a neten. „Amikor kész lett, kiposztoltunk a Reddit DataIsBeautiful nevű subredditre egy vizualizációt, és az elég népszerű lett, körülbelül 10 ezer lájkot kapott – mondja Dóra.
Aztán egyszer valaki – nem tudjuk ki, de nem mi voltunk azok – megosztotta a Tinder subredditre, és azóta folyamatosan érkeznek a userek, rengetegszer újraosztják a Redditen, YouTube- és TikTok-videók is készülnek róla.
De mégis hogyan jut Krisztina és Dóra ezekhez az adatokhoz? Nos, ők sehogy. A te feladatod ezeket lekérni a Tindertől – felhasználóként ugyanis jogosult vagy a teljes tinderes múltadra (például, hogy hányszor húztál jobbra vagy balra embereket, vagy hány matched volt összesen stb.) – a Tinder Insights pedig csak feldolgozza a kapott fájlt. Dóra hangsúlyozza, hogy az oldal nem tárolja a randiappról szerzett személyes adataidat, sőt, azt sem, hogy egyáltalán regisztráltál a társkeresőre. „A böngészőben nyerjük ki az adatokat a feltöltött fájlból, abból generáljuk a vizualizációt, és csak egy elenyésző mennyiségű, anonim adat jut el hozzánk, ami alapján az összehasonlítási statisztikákat számoljuk ki.”
Forrás: Tinder Insights
Forrás: Tinder Insights
Forrás: Tinder Insights
Forrás: Tinder Insights
Forrás: Tinder Insights
Adatbeszerzés lépésről-lépésre
Ahhoz tehát, hogy te is megkapd a magad kis táblázataid és grafikáid, be kell kérned a Tindertől az adataidat, amit egyetlen fájlban küldenek el e-mailben. Ehhez fel kell menned a randiapp weboldalára (itt), majd be kell jelentkezned a fiókodba. Ezután az adataid letöltése gombra kell kattintanod, megadni az e-mail címed és voilá, néhány napon belül meg is fog érkezni az adathalmaz. Amint megkaptad a fájlt, töltsd le (ezt csak 24 órán belül teheted meg, utána biztonsági okokból törlődni fognak az adatok). Ehhez ismét be kell jelentkezned, ezután pedig automatikusan lejön a tömörített fájl. Neked ezzel már csak annyi lesz a dolgod, hogy a Tinder Insights oldalán (itt) feltöltöd az adatokat, ami ezután rögtön generálja a rólad szóló infografikákat.
Bonyolultnak tűnik? Dóra és Krisztina készített egy videót, amin minden egyes fázist bemutatnak, hogy még véletlenül se add fel már a startmezőnél az ügyet:
Így értelmezd a grafikonokat
Szóval, mint mondtuk a Tinder Insightson készült diagramok a teljes tinderes karrieredről nyújtanak átfogó képet, amiket értelmezve tanulhatsz belőlük. Láthatod például, hogy mennyire vagy aktív az appon, és egy nap átlagosan hány profilt lapozol át, és ezek közül mennyit küldesz jobbra. Ennek az eredményét összehasonlíthatod a női (7%) és férfiátlaggal (40%), amiből kiszűrheted, mégis hová esel a válogatós-skálán. Ezután megnézheted azt is, hány emberrel matcheltél össze, majd szintén a többi felhasználóval összevetve lemérheted, mennyire vagy vonzó.
A férfiak átlagosan csupán a jobbra húzottak 2,5%-ával matchelnek, így egy 4,2%-os arányból az következik, hogy a számok mögött egy kifejezetten jó pasi rejlik. A nők esetében a matchek száma jóval nagyobb, 33%, vagyis már egy picivel magasabb szám is azt jelzi, hogy mindenki téged akar.
Ha már egyszer eljutottál valakivel odáig, hogy párba álltatok, akkor a következő lépcsőfok a beszélgetés. És igen, a Tinder Insights erről is készít elemzést. „Megnéztük, hogy hány emberrel chatelt az illető, hány üzenetet küldött, mennyit kapott, és mik voltak a legrosszabb és legjobb nyitószövegek. Ezt az méri, hogy melyik startüzenetből születtek a leghosszabb és a legrövidebb beszélgetések” – magyarázza Dóra.
„2019-ben kezdtük el fejleszteni az oldalt, és 2020-ban jött a Covid, ezért azt is megmutatja a vizualizáció, hogyan hatott a Covid a felhasználó aktivitására. Válogatósabb lett? Esetleg több emberrel matchel?” – teszi hozzá, és azt is elárulta, hogy átlagban nincsenek nagy különbségek a pandémia előtt és után. „A publikusan megosztott adatvizualizációkból viszont az derül ki, hogy egyénileg megmutatkoztak az eltérések: volt például olyan, aki évekig nem nyitotta meg a Tindert, de a karantén alatt összességében nagyon megugrott az app használata” – egészíti ki Krisztina.
Mit szól ehhez a Tinder?
Mint láthatod, az oldal egy szuper kezdeményezés és óriási segítség a sikeres tinderezéshez. Dóra és Krisztina azonban nem a randiappal együttműködve készítették el a Tinder Insightsot. Viszont Dóra elárulta, hogy ugyan ők felkeresték a Tindert, nem reagáltak az üzeneteikre, Krisztina pedig hozzátette: „már biztosak vagyunk abban, hogy a Tinder is tud az oldalról, mert egy-egy megosztás után több ezer lekéréssel is elárasztják az oldalukat, ami normális esetben nem történik meg. Tehát nyilván ők is elgondolkoztak azon, hogy miért érkezett be hirtelen olyan nagy számú felhasználó, hogy lekérje a saját adatait. De még nem kerestek meg minket.” Ennek ellenére viszont nyitottak, hogy a Tinderrel, vagy akár más randiappokkal is együttműködjenek, akik szeretnének hasonló vizualizációkat elérhetővé tenni a felhasználóik számára.