A Lidl egy évvel ezelőtt megújította beszerzési politikáját és több nemzetközi intézkedést jelentett be a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében. Az ún. Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modell alapján a vállalat azon dolgozik, hogy 2025-ig a tudatos és fenntartható életmódhoz a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak.
A diszkontáruházlánc azonban jóval a tavalyi intézkedések előtt, még 2020-ban indította el a Vermondo márkanévvel fémjelzett, vegán saját márkás termékcsaládját. Szem előtt tartva a vásárlói igényeket, úgy látták, hogy egyre nagyobb az igény és a kereslet a növényi alapú termékek iránt. Az elmúlt néhány év alátámasztotta, hogy folyamatosan növekszik a vegetáriánus és vegán étrendet követők tábora. A vállalat tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb kereslet mutatkozik a vegán termékek iránt, ezért folyamatosan növeli kínálatában a növényi eredetű termékek arányát, így a teljes vegán termékpaletta, valamint azon belül a saját márkás Vemondo termékcsalád választékát is.
A vegetáriánus életmódot választók között számos alcsoportot találhatunk. A vegán étrendet követők kizárólag növényi eredetű táplálékot fogyasztanak, míg a többi vegetáriánus alcsoportban tejet, tejterméket, tojást, esetleg halat is beépítenek az étrendjükbe. Mint minden étrendnél, itt is nagyon fontos, hogy az étrend kiegyensúlyozott és változatos legyen. Egy jól összeállított, megfelelő mennyiségű energiát és tápanyagot biztosító étrenddel a hiányállapotok és az abból adódó betegségek megelőzhetőek. Napjainkban nagy segítséget jelenthetnek azok a termékek, melyek az állati eredetű élelmiszerek helyettesítésére irányulnak, hiszen ezek hozzájárulhatnak a kulcsfontosságú vitaminok és ásványi anyagok beviteléhez (pl.: fehérje, omega-3 zsírsavak, vas, cink, B12, D-vitamin, kalcium, jód stb.), valamint az étrend változatosabbá tételéhez is.
Januárban egy újabb úttörő lépés mellett döntött a vállalat. A fenntartható fogyasztás és táplálkozás elősegítése érdekében tucatnyi termékkel megkezdte a saját márkás Vemondo termékek árának csökkentését, így azokat ugyanolyan kedvező áron kínálja, mint állati eredetű megfelelőjüket. Mindezzel meg szeretné könnyíteni a növényi alapú termékek elérhetőségét, és valódi választási lehetőséget kíván nyújtani a vásárlóknak árbeli különbségek nélkül.
„A tudatos és fenntartható fogyasztás akkor válhat széles körben elterjedtté, ha az azt támogató étrend mindenki számára megfizethető és könnyebben hozzáférhető lesz. Eddig a vegán alternatív termékek jellemzően drágábbak voltak az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint a hasonló állati eredetű termékek. A Lidl ezen szeretne változtatni, ezért úttörő lépésként megkezdtük az árak egységesítését. Mostantól a csökkentett árú Vemondo kínálatunkban megtalálható többek között pizza, toastsonka, szendvicsfeltét, bio zabital, bio zabtejszín, vegangurt, és a pikáns vegán rudacska, a vegán burger, valamint a vegán lasagne is. Bízunk benne, hogy ezáltal egyre többen döntenek a fenntartható alternatívák és így a fenntartható táplálkozás mellett” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.