Nem eszi a gyerek a brokkolit, és csak pfujol a spenótra, sóskára? Amerikában rájöttek a megoldásra, és ezt le is tesztelték ezer gyereken, írja az ABC News. A lényeg, hogy hangzatos vagy vicces nevekkel látták el a zöldségeket és a zöldséges ételeket, és több iskolai menzán röntgenszemrépát, szupererő-brokkolit, vagy fingós babos burritót kérhettek a gyerekek a megszokott ételek helyett.
A fantáziadúsabb elnevezéseknek köszönhetően kétszer annyi zöldséget ettek a gyerekek azokhoz képest, akik csak a sima brokkoli és a sült krumpli között választhattak. Bár a fingós bab egy felnőttet sem győzne meg, a gyerekek díjazták.
Nem kell hozzá marketingszakértő
Hogy az ételek elnevezése vonzóbbá teheti őket, azt a reklámipar már régóta felfedezte, most végül is csak annyit bizonyítottak, hogy ez hasznos eszköz lehet ahhoz, hogy egészségesebb táplálkozásra ösztönözzék a gyerekeket. Ráadásul különösen nagy tudomány sem szükséges hozzá, a kísérletben szereplő zöldségneveket egy 16 éves gimnazista találta ki.
A dolog szépséghibája, hogy a hazai menzákon ebben a formában nem lehetne bevezetni, hiszen nálunk nincsen választék. Viszont ha éppen főzeléket adnak, akkor egy jó névválasztás segíthet abban, hogy ne hagyják a gyerekek a tányéron az ételt, és a kreatív anyukák otthon is kísérletezhetnek ezzel.