A kezdeményezés célja, hogy az átalakítással támogassák a magyar családok, a magyar gyermekek egészséges táplálkozását. Az áruházlánc Egészséges Kasszáinál kihelyezett termékei összességében közel 30%-kal kevesebb kalóriát, 51%-kal kevesebb szénhidrátot és megközelítőleg 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaznak.
Magyarországon is egyre nagyobb problémát jelent a gyermekkori elhízás jelensége, így egyre fontosabb az egészséges táplálkozás elősegítése. A Lidl Magyarország, mint az egyik legdinamikusabban fejlődő áruházlánc, mely hetente 1,5–2 millió magyar vásárlót szolgál ki, fontosnak tartja a magyar családok támogatását ebben. Ebből kifolyólag a vállalat elsőként több mint 160 áruházában minden kasszát átalakít, és a már megszokott cukorkák, csokik helyett müzliszeleteket, szárított gyümölcsöket, csemege mixet és egyéb egészségesebb élelmiszereket helyez ki.
“A kezdeményezést elsősorban az indokolta, hogy Magyarországon is egyre nagyobb problémát jelent az elhízás. A Lidl célja felelős vállalatként, hogy lehetőségeihez mérten a legjobban segítse vásárlóit és a jövő generációját. A kasszák átalakítását ezért úgy végeztük el, hogy egészségesebb élelmiszerek kerüljenek oda, ennek eredményeként a Lidl kasszáiban lévő termékek közel 30%-kal kevesebb kalóriát, 51 %-kal kevesebb szénhidrátot és megközelítőleg 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaznak” – emelte ki Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési igazgatója.
A Lidl brit leányvállalatának kutatásából az is kiderült, hogy 10-ből minden 7. szülő küzd a problémával, hogy sorban állás közben gyermeke a kihelyezett édességek valamelyikére vágyik. 66%-uk pedig enged is a kérésnek, és vásárol a nassolnivalókból. A szülők 61%-a pedig kifejezetten szeretné, ha az áruházak kínálnának reform csemegéket, ugyanis nehéz egészséges életmódra nevelni a gyermekeiket, ha körülöttük csokik és cukorkák találhatók a polcokon.
A kezdeményezést üdvözölte a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, Kubányi Jolán is, aki elmondta: “Rendkívül örülünk a Lidl kezdeményezésének, ugyanis fontos, hogy a gyermekek ne csak az iskolában, vagy az otthoni környezetben ismerkedjenek az egészséges táplálkozással, hanem akár a bevásárlás során is legyen lehetőségük egészséges alternatívát választani.”
A kasszák átalakítását a Lidl Magyarország az idei év elején kezdte el, a mai nappal bezárólag pedig már minden áruház minden kasszájánál az egészségesebb élelmiszerekkel találkozhatnak a vásárlók.