Megsértette az ágazati szabályozást az egyik reklámfilmjében a Merck Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 150 millió forintos bírsággal büntette a gyógyszergyártó vállalkozást. A cég a Flexagil krém reklámjában olyan patikai élethelyzetet jelenített meg, amit látva a fogyasztóban az képzet támadt, hogy a fájdalomcsillapítót egy gyógyszerész ajánlja a fájós hátú páciensnek. Az ágazati szabályozás értelmében egyetlen gyógyszer reklámja sem tartalmazhat olyan utalást vagy kifejezést, amely tudósok, egészségügyi szakemberek vagy ismert személyiségek ajánlását tartalmazza.
A bírság mértékének megállapításakor a GVH bár enyhítő körülményként értékelte, hogy a cég változtatott kereskedelmi gyakorlatán, viszont a termék bizalmi jellege, és hogy jelentős számú fogyasztót ért el a megtévesztő reklám, nem javított a Merck helyzetén.