A leendő vásárlókat úgy invitálják a “burkolt” termékbemutatóra, hogy előadást nem tartanak, hanem ingyenes egészségügyi vizsgálatra, szűrésre küldik a meghívókat. A magukat orvosoknak kiadó csalók egészségügyi eszközökkel vizsgálják a vendégeket, a szűrés kiértékelése közben pedig pontosan ugyanúgy tartanak előadást, mint korábban. A hiszékeny jelentkezőknek pedig valamilyen betegségre hivatkozva adják el több százezer forintért a termékeket.
A Budapesti Békéltető Testület olyan esetekkel is találkozott, amikor a “szűrést” követően, ott helyben kötötték meg a hitelszerződést a klienssel, merthogy kölcsönt kellett fölvenni a méregdrága termék kifizetéséhez. A trükkös termékbemutatók kapcsán a NAV már egymilliárdos bírságot szabott ki. A büntetés sem szegi kedvét néhány cégnek.
Kóródy Dávid a Magyar Nemzetnek azt is elmondta, amióta szigorodott a termékbemutatók szabályozása, csökkent a panaszos esetek száma. De továbbra is működnek a fogyasztókat durván megkárosító vállalkozások.
A törvény értelmében sorsolást sem hirdethetnek ezek a cégek, ennek ellenére a meghívásos eseményeken megjelentek levásárolható nyereményt kapnak. A trükk egyszerű, a például 400 ezer forintos nyereménynek köszönhetően a bemutatón 700 ezer forintért kínált termékért a fogyasztó “csak” 300 ezret fizet, pedig valójában máshol feleennyibe se kerül.