Átfogó reformprogramot dolgozna ki az angol egészségügyi és szociális ügyekért felelős bizottság a fiatalkori elhízás megakadályozása érdekében. Angliában – az európai tendenciáknak megfelelően – egyre kisebb korban kezdődik a gyerekek elhízása, és tovább is maradnak túlsúlyosak a fiatalok.
A trend visszafordításához a bizottság betiltaná azt a gyakorlatot, hogy aranyos rajzfilmfigurákkal és menő szuperhősökkel reklámozzák a gyerekeknek az édességeket. Jamie Oliver egyenesen úgy fogalmazott egy bizottsági meghallgatáson, hogy az aranyos figurák „szeméttel házalnak”. Továbbá, ha rajtuk múlik, csak este 9 után vetíthetnének a tévében édességreklámokat, az ilyen termékeket csak megszorításokkal lehetne leárazni, és a boltokban sem lehetne a pénztárak közelében kihelyezni őket.
Az angol reklámipar persze nem ért egyet a javaslatokkal, szerintük a fiatalkori elhízás összetettebb probléma annál, hogy ilyen reformokkal megoldható lenne. (via Index)