Peter Hignett nem kapott betegellátást annak ellenére, hogy 146 alkalommal telefonált a háziorvosnak. A férfi végül a Twitteren osztotta meg felháborodott csalódottságát. A sok sikertelen próbálkozás után Hignett háziorvost váltott, viszont idős édesanyja még mindig az előzőnél van, de nem fogadják.
Caroline Rassell, az NHS Mid Essex CCG felelős tisztviselője és dr. Alistair Lipp, az NHS England Midlands és East kórház igazgatója közös nyilatkozatukban elmondták:
„Tisztában vagyunk az emberek aggodalmaival, és tudomásul vesszük a visszajelzéseiket. Az NHS England és a Mid Essex CCG már megtette a szükséges intézkedéseket. Rövidesen részletes cselekvési tervre számítunk, és meg fogjuk vizsgálni, hogy a Sutherland Lodge hogyan hajtja végre azt, hogy a betegek biztonságosan, megbízhatóan és jó minőségű egészségügyi ellátásban részesüljenek.”