Nagyszabású kampányt indított a Central Médiacsoport a Hintalovon Alapítvánnyal karöltve, és az együttműködés terve több évre szól. A projekt az első témájával az interneten és a közösségi médiában egyre gyakrabban előforduló zaklatásra hívja fel a figyelmet. A cél nemcsak a fellépés a bántalmazás ellen, hanem a gyakorlati segítségnyújtás is. A médiavállalt felületein megjelenő tartalmakat a témában mindenki számára elérhetővé teszik.
A kampányban a Centrál Médiacsoport teljes portfóliója részt vesz, a szakmai partner pedig a Hintalovon Alapítvány lesz. Együtt szeretnék az internetes zaklatás és verbális bántalmazás megfékezésének fontosságára felhívni a médiafogyasztók figyelmét. Úgy látják, a kampányra a tavasszal bevezetett online oktatás miatti fokozódó számítógép-használat miatt van most igazán szükség.
Dr. Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány szakmai vezetője aggasztónak tartja, hogy sok szülő gyakran csak akkor veszi észre, hogy baj van, amikor a gyermek már komoly tüneteket produkál.
Egy-egy bántó komment elolvasásakor ugyanaz az agyterület aktivizálódik, mint amikor valaki pofont kap. Minden szülő vegye ezt komolyan, és próbáljon kialakítani olyan légkört, amelyben a gyerek el meri mondani, ha bántják
– nyilatkozta a Hintalovon alapítója.
A Central Médiacsoport ezzel a kampánnyal nem csupán a problémára próbál rávilágítani, hanem arra is törekszik, hogy a nagyon sok családhoz, szülőhöz eljutó termékein keresztül gyakorlati segítséget is nyújtson a zaklatások számának csökkentése érdekében.
Az egyik legnagyobb médiavállalatként nekünk is felelősségünk van abban, hogy a vélemények egymás tiszteletben tartása mellett jelenjenek meg az internetes térben, és abban is, hogy akárcsak otthon, itt is vigyázzunk a gyermekeink biztonságára
– emelte ki Lipták Tímea, a Central magazinüzletág-igazgatója.
Szeretnénk, ha az akció minél több olvasóhoz eljutna, ezért a www.stopabuzus.hu oldalon összegyűjtve is elérhetővé tesszük a témában készített cikkeinket, videós tartalmainkat, valamint a gyermekjogi szakértők által összeállított kézikönyvet is.
A kezdeményezéshez számos ismert ember „adta az arcát”, hiszen az online zaklatás a közéleti szereplőket is gyakran érinti: dr. Almási Kitti, Borbély Alexandra, Mihalik Enikő, Trokán Nóra, Pataki Ági, Rúzsa Magdolna, Szabó T. Anna, Geszti Péter, Grecsó Krisztián, valamint Majoros Péter Majka is fontosnak tartják, hogy oktatással és tanácsokkal javítsunk a netes kultúránkon.
Ha valaki megnézi a nálunk fejlettebb országok kommentkultúráját és a miénket, akkor elszomorodik. Nálunk az indulatok nincsenek kezelve. Sajnos én folyamatos rosszabbodást látok. Olyan helyzetben is kaptam gyűlölködő kommenteket, amikor úgy gondoltam, hogy erre egyszerűen nem lehet negatívan reagálni. Egy-egy ilyen helyzetben elég nehéz éplelkűnek maradni, és nem sértettnek lenni…
– nyilatkozta Grecsó Krisztián.