Egészség
Szponzorált tartalom

Így segíthetsz karban tartani a nagymamád és a nagypapád memóriáját

Tévhit, hogy az öregedés és a memóriazavarok kéz a kézben járnak! A háttérben valójában nem egyszer a B12-vitamin-hiány áll. Mutatjuk, miért olyan fontos ez a vitamin, és azt is, hogyan érdemes pótolni!

Természetes jelenség, hogy az idő múlásával a szervezetünk is változik, de fontos tudnod, hogy vitaminpótlással sokat tehetsz a hiánybetegségek és a memóriaproblémák kialakulása ellen. A B12-vitamin sokkal többet segíthet az idegrendszerünket és a memóriánkat fiatalon tartani, mint azt elsőre gondolnád!

Honnan tudhatod, hogy B12-vitamin-hiánya van a nagyidnak?

A C-vitaminhoz és a D-vitaminhoz képest a B12-vitaminról kevesebb szó esik, pedig a hiányát a szervezetünk megsínyli: nem tud elegendő mennyiségű vörösvérsejtet termelni, a sejtjeink nem képesek egészségesen működni, és idegrendszeri problémák is felléphetnek.

A B12-vitamin hiánya kezdetben nem feltétlen szembeötlő, mivel sok egyéb más okra is visszavezethetjük a tüneteket. Eleinte fáradékonyság, gyengeség, enerváltság jelentkezhet, de a végtagzsibbadás és a koncentrációs képesség csökkenése is figyelmeztető jel lehet. Sőt, a B12-vitamin hiánya a szellemi teljesítményt és a memóriát is befolyásolhatja.

Mindez azonban csak a kezdet, ugyanis, ha a szervezet tartósan nem jut elegendő mennyiségű B12-vitaminhoz, később hiánybetegségek is felléphetnek. Vérszegénységgel, neurológiai zavarokkal, de akár depresszióval is jelezhet a szervezet, ha hiányt szenved, ráadásul a B12-vitamin hiánya tartós károsodásokat is okozhat.

időskor, memória, B12-vitamin

Ahogy telnek az évek, a B12-vitamin pótlása is egyre fontosabbá válik

Mit érdemes enni és tenni, hogy pótold a B12-vitamint?

Ha azt veszed észre, hogy a nagyid mostanában kevésbé tud koncentrálni, memóriaproblémákkal küzd, akkor érdemes elkísérned az orvosához, és kideríteni, megfelelő-e a B12-vitamin-szintje. A hektikus életmód miatti rendszertelen étkezés miatt még az egészséges, erejük teljében lévő embereknek is érdemes figyelmet fordítani a B12-vitamin pótlására, idős korban ez azonban még fontosabb. Mivel a B12-vitamint a szervezetünk nem képes előállítani megfelelő mennyiségben, így nagy hangsúly van az étkezésen.

Az állati eredetű táplálékok, mint amilyen a máj, a vörös húsok, a tojás és a tejtermékek tökéletes B12-vitamin-források, azonban idős korban ez rendszerint nem elegendő – már csak azért sem, mert az idő előrehaladtával megjelennek a felszívódási zavarok. Emellett a cukorbetegségre és túlzott gyomorsav termelés miatt szedett egyes gyógyszerek, készítmények is akadályozhatják a B12-vitamin felszívódását, de gyomor- bélműtéteket követően is gond lehet a beépülésével. Ideális megoldás lehet, ha a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett B12 készítménnyel is támogatjuk, hogy a szervezetünk megfelelő mennyiségű B12-vitaminhoz jusson.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése