• Mi az, hogy internetes piactér?
A C@fe Bazár internetes piactere egy olyan, csak az interneten létező szolgáltatás, amely segítségével eladók és vevők egymásra találnak. Lehetőség van új és használt termékek kereskedelmére, továbbá a termékeket azonnal (fix áron), vagy aukción (de nem azonnal) eladni. Fontos, hogy nem (csak) az NLC vagy a Vatera (a piactér üzemeltetői) termékeit tudod itt megvenni, hanem a felhasználókét – vagyis az olvasók termékeit.
• Miért jó itt vásárolni?
Először is, otthonod vagy munkahelyed kényelméből tudsz kapcsolatba lépni sok eladóval. A piactér szoftverje gondoskodik a tranzakciók kivitelezéséről (ezért neked nem kell például folyamatosan telefonokat megválaszolnod), és a vásárlás után általában postai úton kapod a terméket. Továbbá az itt talált termékek gyakran egyediek, olyanok, amelyeket a boltban egyáltalán nem találsz meg. Példák ezekre az antikvitások, különleges ékszerek vagy gyűjtemények. Végül olyan termékek eladói is megjelennek a piactéren, amelyek lényegesen olcsóbban kaphatóak meg itt, mint bárhol máshol.
• Hogyan tudok vásárolni?
A vásárlás egyszerű. A nyitólapról indulva, a kategórialistákon keresztül tudsz eljutni azokhoz a termékekhez, amelyek Téged a legjobban érdekelnek. A termékek lapjain van lehetőség aukciós termékeknél licitet, fix áras termékeknél azonnali vételi ajánlatot tenni a termékekre. Ahhoz, hogy vásárolj a termékek közül, a Vatera site-on regisztrált felhasználónak kell lenned (ehhez e-mail cím és személyes adatok kellenek).
• Hogyan tudok eladni?
Ha már nem használod babakocsid vagy otthon készített ékszereidnek keresel vevőt, akkor a Piactéren keresztül egyszerűen el tudod adni termékeidet. Az eladáshoz a Vatera site-on regisztrált felhasználónak kell lenned, és a menüsor Eladás menüjében tudod feltölteni termékedet. A feltöltés után terméked azonnal megjelenik a piactér kínálatában. (Kereskedőknek lehetőségük van hatékonyabb termékfeltöltésre is nagyobb volumenű termékkínálat esetén.)
• Hogyan működik az aukció?
Az aukció egyedi termékek árazására használt módszer. Az aukcióra bocsátott termékek esetében az aukció időtartama alatt (amely 1 nap és 3 hónap között lehet) érkezett vételi ajánlatokat a piactér szoftverje rangsorolja, és a legmagasabb ajánlatot adó felhasználó tudja megvenni a terméket. Természetesen a leendő vevők e-mailben tudnak kérdezni az eladótól.
• Mi történik az internetes vásárlás után?
A piactéren keresztül a vevő érvényes ajánlatot tesz akkor, amikor fix áron azonnal megvett egy terméket, vagy az aukció lejártakor ő tette a legmagasabb vételi ajánlatot. Ezt követően a számítógépes rendszer e-mail értesítést küld az eladónak és a vevőnek egymás adataival, akik ezt követően közvetlenül fel tudják venni egymással a kapcsolatot, és le tudják bonyolítani a tranzakció pénzügyi és szállítási részét. Nemsokára olyan szolgáltatásokat is találsz majd a piactéren, amelyek a pénzügyi és szállítási lebonyolítást is megkönnyítik.
• Biztonságos az interneten keresztül vásárolni?
Igen. A vásárláshoz meg tudsz szerezni minden szükséges információt, és a fizetés általában nem bankkártyával történik, így ilyen visszaéléseknek nincs helye. Fontos azonban odafigyelni két dologra. Egyrészt elégnek kell lenniük számodra ahhoz, hogy érvényes vételi ajánlatot tegyél. Amennyiben nem elegendő információ a kiválasztott termék képe és leírása , feltétlenül tedd fel kérdéseidet az eladónak a terméklapon keresztül. A másik fontos dolog: a bizalom. A C@fe Piactér felhasználóiról feltételezzük, hogy mindenki a legjobb hiszemben köti üzleteit. A piactéren keresztül azonban olyanok lépnek egymással kapcsolatba, akik valószínűleg sosem találkoztak még személyesen, és ilyenkor félreértések is előfordulhatnak. Ezért kiemelten fontos meggyőződni az eladó vagy vevő személyes adatairól (beszélj vele például telefonon), és nézd meg a róla szóló visszajelzéseket is. Korábbi partnerei ugyanis hagytak számodra visszajelzést a korábbi tranzakciók tapasztalatairól a Felhasználói visszajelzés részben. Ha bármilyen további kérdésed van, vagy bizonytalan vagy, nyugodtan keresd meg a Piactér ügyfélszolgálatát.
• Mi a szolgáltatás díja?
A piactér alapszolgáltatása (eladás-vétel) jelenleg ingyenes valamennyi magánember számára. Vállalatok számára külön szolgáltatás-csomagot nyújtunk, amely díjazása megbeszélés kérdése.
• Korábban már regisztráltam magam a Vatera piacterén. Most újra kell regisztrálnom magam?
A C@fe Bazár szolgáltatását az NLC és a Vatera (Hungary) Kft. üzemelteti közösen, de a piactér termékkínálata a Vatera termékadatbázisára épül. Ezért amennyiben már korábban regisztráltál a Vatera valamelyik szolgáltatására, akkor nem szükséges újra regisztrálnod.
• Szeretnék hírlevelet kapni a Bazár ajánlataival!
A Bazár hetente jelentkezik friss ajánlatokkal a piactér híreivel és a legérdekesebb termékekkel. Ahhoz, hogy megkapd ezt a hírlevelet, egyszerűen regisztrálnod kell a Vatera Regisztráció menüpontjában. Amennyiben a későbbiekben lemondod a hírlevelet, megteheted a Személyes menüpontban.
• Ha kérdésem van, hova forduljak?
Először kérjük, hogy nézd át a C@fe Bazár Segítség menüjét, amelyben igyekeztünk válaszolni valamennyi várható kérdésedre. Amennyiben ezt nem sikerült megtennünk, akkor a C@fe Bazár ügyfélszolgálata áll rendelkezésedre az infohu@vatera.com címen. Leveledet munkaidőn belül két órán belül megválaszoljuk.