Ez a játékos forma új világot nyithat meg a Nissan előtt. Immár senki nem mondhatja, hogy a japán gépkocsik egysíkúak és túlontúl hasonlítnak egymásra. A Micra ajtói könnyedén és halkan csukódtak, már amikor sikerült ezt kivitelezni. Többször ugyanis a külső kilincsek a nyitás után kiakadtak és így nem záródtak be az ajtók. Ilyenkor autóból ki, kilincs kiakaszt és újra próbálkozás, általában ilyenkor már sikerrel. Beülve azonban eltűnik a bosszúság, a Micra iskolapéldája annak, hogyan kell barátságos utasteret kialakítani. Szinte az egész belső tér vajszínű volt a tesztautóban, ami még tágasabbnak mutatta az autót. Még az irányjelző és az ablaktörlő karjai is világos színt kaptak, a rádió egészéhez hasonlóan. Ezért feltűnő, hogy a fényszórómagasság és az elektromos tükrök állítására szolgáló kezelőszervek feketék.
Az autó magas kialakításából adódóan az első ülések is magasan vannak. Ennek ellenére jó pozíciót lehet elfoglalni az ülésekben. Van elég hely a fejeknek és lábaknak egyaránt. Hátul az állítható ülések segítenek utazáskor, választanunk kell a nagyobb csomagtartó, vagy a tágasabb hátsó lábtér között. Hátratolt ülésekkel 251 literes a csomagtartó, de négy felnőtt könnyedén utazhat a Micrával. Ha teljesen előretoljuk a hátsó ülést, 371 literes poggyásztérrel számolhatunk, de ilyenkor már inkább gyermekekre méretezett a hátsó rész.
Nem érheti szó az autó praktikusságát. Az első ülés alatt egy kesztyűtartónyi doboznak örülhetünk, minden ajtón találunk oldalzsebeket, de rakodhatunk a klíma alatt lenyíló kis rekeszbe is. Pohártartóból jutott előre és hátra egyaránt, a női táskákat az első utas felőli kihajtható akasztón lehet utaztatni.
Az első ülések kényelmesek, hosszú távra is vállalkozhatunk, de az 1,4-es motor tudásához alulméretezettek. Nem megfelelő az oldaltartásuk, gyors kanyarokban a vezető a kormányba kapaszkodva tarthatja magát.
Bőven elég az autóhoz az 1.4-es, 88 lóerős motor, amely könnyedén viszi a Micrát. Jól húz a motor, de pörgetve van igazán elemében. Nem csak városban gyors a kisautó, országúton és autópályán sem kerül bajba.
Egy személlyel sportosan autózható az ezernégyes Micra, ha többen ülnek az autóban, már veszít a lendületéből, ám nem lényegesen. Nagy sebesség esetén is stabil marad az autó, ez főleg a sarkos kiosztású kerekeknek köszönhető. Az úthibákon kicsit pattogós az autó, a karosszéria oldaldőlése átlagos.
Könnyedén kapcsolható és pontos a váltó, még a kiosztása is jó, ám van egy hibája, mégpedig a hangja. Minden váltással együtt jár a váltókar kattanása. Nagyon fordulékony és könnyen irányítható az autó. Az elektromos szervo túlzott rásegítése szimulátorossá teszi a vezetést.
Nem olcsó a Micra, ára 3 390 000 forint. Ebben az árban viszont benne van az automata légkondicionáló, a hat légzsák, a CD-s rádió hat hangszóróval, az ABS, a vészfék-asszisztens, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, amivel még nem értünk a rendkívül gazdag szérialista végére. Ezeket az extrákat más 1,4-es modellek árához hozzátéve, bármely konkurenssel hamar elérjük a 3,4 milliós árat. Nagyon meggyőző a Micrához járó öt éves Nissan-garancia.
Tovább a Toyota Yarishoz >>