![]() |
![]() |
Ez a játékos forma új világot nyithat meg a Nissan előtt. Immár senki nem mondhatja, hogy a japán gépkocsik egysíkúak és túlontúl hasonlítnak egymásra. A Micra ajtói könnyedén és halkan csukódtak, már amikor sikerült ezt kivitelezni. Többször ugyanis a külső kilincsek a nyitás után kiakadtak és így nem záródtak be az ajtók. Ilyenkor autóból ki, kilincs kiakaszt és újra próbálkozás, általában ilyenkor már sikerrel. Beülve azonban eltűnik a bosszúság, a Micra iskolapéldája annak, hogyan kell barátságos utasteret kialakítani. Szinte az egész belső tér vajszínű volt a tesztautóban, ami még tágasabbnak mutatta az autót. Még az irányjelző és az ablaktörlő karjai is világos színt kaptak, a rádió egészéhez hasonlóan. Ezért feltűnő, hogy a fényszórómagasság és az elektromos tükrök állítására szolgáló kezelőszervek feketék.
![]() |
Az autó magas kialakításából adódóan az első ülések is magasan vannak. Ennek ellenére jó pozíciót lehet elfoglalni az ülésekben. Van elég hely a fejeknek és lábaknak egyaránt. Hátul az állítható ülések segítenek utazáskor, választanunk kell a nagyobb csomagtartó, vagy a tágasabb hátsó lábtér között. Hátratolt ülésekkel 251 literes a csomagtartó, de négy felnőtt könnyedén utazhat a Micrával. Ha teljesen előretoljuk a hátsó ülést, 371 literes poggyásztérrel számolhatunk, de ilyenkor már inkább gyermekekre méretezett a hátsó rész.
Nem érheti szó az autó praktikusságát. Az első ülés alatt egy kesztyűtartónyi doboznak örülhetünk, minden ajtón találunk oldalzsebeket, de rakodhatunk a klíma alatt lenyíló kis rekeszbe is. Pohártartóból jutott előre és hátra egyaránt, a női táskákat az első utas felőli kihajtható akasztón lehet utaztatni.
Az első ülések kényelmesek, hosszú távra is vállalkozhatunk, de az 1,4-es motor tudásához alulméretezettek. Nem megfelelő az oldaltartásuk, gyors kanyarokban a vezető a kormányba kapaszkodva tarthatja magát.
![]() |
Bőven elég az autóhoz az 1.4-es, 88 lóerős motor, amely könnyedén viszi a Micrát. Jól húz a motor, de pörgetve van igazán elemében. Nem csak városban gyors a kisautó, országúton és autópályán sem kerül bajba.
Egy személlyel sportosan autózható az ezernégyes Micra, ha többen ülnek az autóban, már veszít a lendületéből, ám nem lényegesen. Nagy sebesség esetén is stabil marad az autó, ez főleg a sarkos kiosztású kerekeknek köszönhető. Az úthibákon kicsit pattogós az autó, a karosszéria oldaldőlése átlagos.
Könnyedén kapcsolható és pontos a váltó, még a kiosztása is jó, ám van egy hibája, mégpedig a hangja. Minden váltással együtt jár a váltókar kattanása. Nagyon fordulékony és könnyen irányítható az autó. Az elektromos szervo túlzott rásegítése szimulátorossá teszi a vezetést.
![]() |
Nem olcsó a Micra, ára 3 390 000 forint. Ebben az árban viszont benne van az automata légkondicionáló, a hat légzsák, a CD-s rádió hat hangszóróval, az ABS, a vészfék-asszisztens, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, amivel még nem értünk a rendkívül gazdag szérialista végére. Ezeket az extrákat más 1,4-es modellek árához hozzátéve, bármely konkurenssel hamar elérjük a 3,4 milliós árat. Nagyon meggyőző a Micrához járó öt éves Nissan-garancia.
Tovább a Toyota Yarishoz >>




