Fontos, hogy minél többet tudjanak az emberek a továbbképzés céljáról és eszközeiről, és legyenek érdekeltek a programok kidolgozásában, mert minél inkább érdeklődnek iránta, annál nagyobb eredményre van kilátás.
Régóta ismert jelenség, hogy a tanulás során platók jelennek meg, azaz a teljesítmény további gyakorlás hatására sem nő tovább. A platókat többféle tényező hozhatja létre: a feladatokban rejlő nehézségek, a hibásan rögzített szokások, vagy az érdeklődés elveszítése. Ezeken azonban lehet segíteni: hosszabb gyakorlás után ugyanis a teljesítmény újra nőni kezd.
Fontos még a visszajelzés, ami amellett, hogy információt szolgáltat, motivál is. Egy egyetemi hallgatók körében végzett vizsgálat érdekes eredményt hozott: a gyengébb tanulókra a pozitív, a jó tanulókra a negatív információ hatott serkentően. Ez felnőttekre különösen igaz, ők fokozottan igénylik a tanulási tevékenységük eredményességével kapcsolatos mind gyakoribb visszajelzést.
A legjobban igazolt tanulási elv mégis az, hogy a szétosztott gyakorlás eredményesebb az egy tömegben végzett gyakorlásnál.