nlc.hu
Életmód
Esélyek az iskolában?

Esélyek az iskolában?

Mostanában ismét elég sokat lehet hallani errõl a kérdésrõl a jászladányi eset kapcsán. Ott egy alapítványi iskola engedélyezése körüli huzavona váltott ki országos botrányt. Ugyanis mintha nem lenne egyértelmû – ki járhat ebbe az intézménybe?




Sajnos nálunk eléggé élő probléma a „hátrányos helyzetű” gyerekek rosszabb iskolai helyzete. És nem is kell szociálisan hátrányos helyzetűnek lenni ahhoz, hogy gond legyen. Elég ha a gyerek kicsit lassabb kortársainál, esetleg kicsit gyorsabb. Más érdeklődésű, álmodozó vagy túl élénk. Ez mind komoly gondot okozhat.





A magyar iskolarendszer ugyanis közismerten az ismeretközlésre épül. És bár vannak új próbálkozások, még mindig nem a később használható képességek fejlesztésén van a hangsúly.

Az Európai Unió oktatási rendszere nagyon fontosnak tartja az esélyegyenlőség biztosítását, és a társadalmi felemelkedés lehetőségének megadását minden diák számára, akárhonnan is jött. Nem túl jó, hogy nálunk kifejezetten magas a lemorzsolódások száma. Aki pedig kiesik, nem sok eséllyel kerül vissza.

Ez viszont nem csak nálunk probléma. Szinte egész Európa küzd azzal, hogy a megtanultak nem biztos, hogy hasznosak az életben, és hogy nagyon sok diák marad ki az oktatásból. Ki ezért, ki azért. Ez tehát közös megoldandó gond lesz majd!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top