nlc.hu
Életmód
Mit meg nem teszünk a szépségért?!

Mit meg nem teszünk a szépségért?!

Akit a természet nem kényeztetett el darázsderékkal vagy csábító keblekkel, annak hosszú ideig csak a kisebbségi érzés vagy a belenyugvás maradt – adottságaival nem vehette fel a harcot.





Ám mi nők makacsabb lények vagyunk annál, mint hogy beletörődjünk a megváltoztathatatlanba: összeállításunkból kiderül, mi mindenre vagyunk képesek – a szépségipar és az orvostudomány közreműködésével – azért, hogy megjelenésünk tökéletes legyen.

„Az első benyomás kitörölhetetlen nyomot hagy mindenkiben” – állítja Lénárt Ágota pszichológus. „Gondoljunk csak arra, mennyivel szívesebben állunk szóba egy kellemes külsejű emberrel. Vagy arra, hogy ha taszító dolgot veszünk észre valakin, sokáig az jut először eszünkbe róla.”

A szépségideálok társadalmanként és kultúránként változnak. Napjaink európai és amerikai nőideáljának jellemzői: hibátlan bőr, csillogó haj, karcsú alak, telt keblek, hosszú lábak, formás fenék, gyönyörű fogsor.





Divatdiktátorok, stylistok kreálják azokat a tulajdonságokat, amelyeket a nők hajlamosak normának tekinteni. Innen pedig csak egy lépés az állandó megfelelés vágya, amely gyakran vezet önértékelési válsághoz. Miért akarnak a nők mindenáron címlaplány-külsőt maguknak? A pszichológus szerint a vonzó külsőt mindenki a sikerrel és a jól kihasználható helyzeti előnnyel kapcsolja össze. Ráadásul a siker sikert szül, és olyan önbizalmat ad, amely az élet minden területén kamatoztatható.


A szépség jó befektetés

Közgazdászok felmérése szerint a csúnyák öt százalékkal kevesebbet, a bombázók viszont négy százalékkal többet keresnek az átlagnál. Ugyanez áll a testsúlyra is: harminc kiló túlsúly hét százalékkal alacsonyabb jövedelmet jelent. Vannak szakmák – ilyen például a színészé, a modellé, a popsztáré vagy a médiaszemélyiségé –, amelyeknek alapvető feltétele a szép külső. Sokszor azonban teljesen hétköznapi területeken is a jó megjelenésű emberekre esik a választás. Munkaerő-piaci szakértők úgy vélik: ha egy helyre több, szakmailag megfelelő jelölt pályázik, a vonzó külső „pluszpontokat” jelent. Persze az is előfordulhat, hogy valakit azért nem alkalmaznak, mert túl jól fest ahhoz, hogy komolyan lehessen venni szakemberként. 





Holland reklámcégek vizsgálatakor azt találták, hogy az előnyösebb megjelenésű cégvezető vállalata nagyobb árbevételt produkált, és gyorsabban fejlődött. Amerikában pedig minél megnyerőbb külsejű egy ügyvéd, annál nagyobb valószínűséggel társulhat egy jól menő céghez a pályakezdéskor.


Maradandó eredmények

A kozmetikai szalonokban ma már nemcsak klasszikus arckezelésre várják a vendégeket.
A modern gépekkel és anyagokkal maradandóbb változásokat is el lehet érni, így nem kell többé otthon bajlódni a sminkeléssel, a pattanásos bőrrel vagy a szőrtelenítéssel.


Szépítő lehetőségekről a márciusi Wellnessben olvashatsz>>

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top