Pár percig ácsorogtunk csak a megállóban, bódénak, padoknak, esőtől védő tetőnek híre-hamva nem volt, az öregek a botjukba kapaszkodtak, a háziasszonyok bevásárlószatyraikba. Mi a reménybe, hogy ez így nem mehet sokáig, előbb-utóbb történnie kell valaminek.
Hamar megjött az ezeréves busz, a hegymászók lendületével kúsztunk fel rá. Egy teljes percig fültépő hangon ordított a csengő, majd kezdetét vette az utazás. Nem volt traumatikus élmény, ülőhelyünk nem volt ugyan, de a sofőr tudott vezetni, kanyarban nem keltek önálló életre a babakocsik és a nyugdíjasok, és senki hátára nem csukta rá az ajtót a pilóta. Tulajdonképpen kellemesen és gyorsan jutottunk a Batthyány térig, ahol metróra szálltunk.
Deák tér. 45 perc utazás után ott állunk büszkeségünk, az új metrópótló-autóbusz előtt. Alacsony padlószint, szellős elrendezés, tetszetős formák. Az üléshuzat, mondjuk, undorító, de az mindig ilyen, mint kaszinókban a szőnyeg, talán hogy ne látszódjon rajta annyira a piszok. Mikor helyet foglalunk rajtuk, újabb meglepetés: kényelmetlen és kemény kagylóüléseken koppanunk, és csak rosszabbodik a helyzet menet közben, mert a pesti utak, köhöm, szóval olyanok, mint a második világháború után közvetlenül.
Hosszú az út az Árpád hídig, van időnk gondolkodni, hogy a Margitsziget Árpád hídi részénél miért nincs villamosmegálló? Miért csak a Margit hídon? Hiába törjük a fejünket, nem jövünk rá. A villamosos résznél még mondjuk el, hogy itt is volt működő (!) automata, de ülve várakozni itt is csak úgy tudsz, ha hozol magaddal széket. A hídnál buszra szállunk, és véget is ért délelőtti sétánk.
Ahhoz képest, amilyen súlyos előítéletekkel vágtunk neki túránknak ritka járatok, zsúfoltság, színvonaltalan utaztatás -, kellemeset csalódtunk a déli forgalomban. Ettől függetlenül európai ismerőseinkre nem fogunk hazafias büszkeségtől dagadozó mellkassal rátukmálni egy vicces budapesti BKV-s körutazást. Ezt a csodát megtartjuk még egy darabig magunknak.
Tisztaság | Dizájn | Szagok | Kényelem | Gyorsaság | Átlag | |
86-os busz | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2.2 |
metró | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3.6 |
metrópótló | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2.6 |
1-es vill. | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2.8 |
6-os busz | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2.4 |
1: emberi közlekedésre alkalmatlan
2: rabok szállításához ajánljuk
3: van remény
4: tuti jó, nem kell hozzá PR
*Tesztünk nem csúcsidőben készült!