nlc.hu
Életmód
Kirándulás egy tömpeorrú plüsskutyával

Kirándulás egy tömpeorrú plüsskutyával

Mert a Sparkká újult Matiz elsõre azt a benyomást kelti, mintha egy kedves, simogatnivaló tömpeorrú plüsskutyával állnánk szemben. Azt már mindenki vérmérsékletére bízzuk, hogy szereti-e, ha autója játéknak tûnik.







Kattints a képre!
A Daewoo Matiz Chevrolet Sparkká változott, és ezt új designnal, új műszaki részletekkel és egy római bemutatóval ünnepelte. Itt aztán kipróbálhattuk, hogy szemtelenkedjünk be azzal a kiskutyásan tömpe orral a kocsisorok közepébe. Töredelmesen beismerem, amennyire nem tetszett nekem a Daewoo Matiz külseje, annyira bájosnak, kedvesen bumfordinak találtam az új Sparkot.

Az általunk kipróbált kocsi elődjéhez méltóan ötajtós. Mivel azonban annyira kicsi, csapatunk több tagja is az első ajtón behajolva, akrobatikus mozdulatokkal vette ki holmiját a hátsó ülésről. Ezt a leendő vásárlók gyerekeikkel ne tegyék, higgyék el, kényelmesebb kinyitni a hátsó ajtót.





Mivel plüsskutyánkat elsősorban városi menetekre találták ki, valószínűleg nem okoz nagy bajt a nem annyira gepárdhoz illő gyorsulás és a kis méret sem. A méret egyébként 34-es farmerhossz felett már gondot okoz, nekem csak azért se sikerült eléggé hátratolnom az ülést. Külön meglepetést okoz a visszapillantó tükrök állítása, a mellettünk lévőt kézzel, míg az utasoldalit elektromosan állíthatjuk. Ez, ha belegondolunk, logikus, de amíg nem gondolunk bele, addig bőszen keresgélünk a másik ülés környékén.

A kis méretnek is vannak előnyei és hátrányai. Ez ugyan csúnyán közhelygyanús, de igaz. Számomra a kis méret kicsit félelmetes, bár elismerem parkolásban és manőverezésben szerzett elévülhetetlen érdemeit. Nem tudok viszont megbarátkozni azzal a buckával, ami már az új kiadású Pandában is annyira zavart. Rendben, értem én, hogy a rövid autóban is el kell tenni valahová a bal első kereket, na de miért épp oda, ahova a lábamat tenném?





A Spark viszont sikerrel oltotta ki minden, az elődjével szerzett rossz emlékemet (amely bekapcsolt légkondival egyszerűen megállt az emelkedő közepén), mert kedves volt, szép volt, kényelmes volt. És bár a Spark nem kilövésbiztos teljesítményéről híres, elődje gyorsulását mindenképp felülmúlja. Még az általa nem igazán favorizált hegyoldalakon is.
El is fogadnám városi autónak. Üzenem, hogy a zöld a kedvencem!


Kattints a képekre!










A Spark június 1-jétől kapható, alapára 1 749 000 Ft.
A biztonságot a két légzsák garantálja, és alaptartozék az Isofix gyerekülés-rögzítő rendszer is.
A kisautó tíz színben, és háromféle műszerfalvilágítással kerül forgalomba.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top