nlc.hu
Életmód
Olaszország íze: Fiat Punto

Olaszország íze: Fiat Punto

Mikor próbálkoztam a teszt megírásával, sokféle elcsépelt, sokfelé elhangzott mondat jutott eszembe. Például, hogy az új Fiat Grande Punto emlékeztet a Maseratira. Meg, hogy az olasz tervezés gyöngyszeme.

Kattints a képre!
Aztán rájöttem, ennek semmi értelme. 

Nekem egyáltalán nem hasonlít az autó egy Maseratira. Talán azért, mert az egy sportautó, a Punto pedig egy mindenki által elérhető kisautó. Mi közük egymáshoz? Nem hasonlíthatunk össze két teljesen különböző autót, csak azért, mert mindkettő olasz.

Én a legjobb összehasonlítási alapnak a kicsit régebbi előző Puntót tartottam, amiből nekem is van egy facelift előtti. Elvégre mégiscsak a “nagyapja” az újnak, habár kívülről alig van közük egymáshoz.

Annak valóban örülök, hogy a Fiat tervezőgárdája visszatért az olasz formákhoz. Szerencsére a Punto megtervezésekor nem a Stilo vagy az átalakított előző Punto németes, szögletes formáit próbálták követni. Ámbár a Stilót megelőző Bravót és Bravát nehéz felülmúlni. Szerintem amikor egy tervezőcsapat kitalálta az egyedi és tökéletes autóformát, ami éveken keresztül nem megy ki a divatból, utána nehéz megtalálni ismét az igazit.

Na de a Grande Puntónál végre új életre kapott a tervezőgárda. Ha annyira – szerény véleményem szerint – nem is sikerült jól, mint az előbb említett két modell, azért a sportosság és a dinamizmus a Puntóban is megvan.

Kattints a képre!
Nekem az autó 1,3-as Multijet motorja nem nagyon tükrözte ezt a fajta sportosságot. Furcsa mód nem úgy ment, ahogy én azt már előtte más modern dízeleknél megszoktam. Nem igazán gyorsult az első gáztaposásra, jó alaposan kellett nyomni a gázt, hogy menjen. Még az Opel Astra ugyanilyen 1,3-as dízelmotorja is jobbnak mutatkozott, pedig az Astrának sokkal súlyosabb a karosszériája.

Engem, mint “régi” Fiat Punto tulajdonost, az új Punto is meggyőzött arról, hogy ezt a járgányt a legkönnyebb elvezetni. Fejet hajtok a CITY funkció előtt, a parkolásnál egy csomó plusz erőfeszítést spórolok meg vele a kormány tekerése közben. Tetszik, hogy ezt a funkciót továbbvitte az új Punto is.

• A folytatásért és bővebb információkért katt ide! »

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top