nlc.hu
Életmód
Szépek, vidámak és sikeresek

Szépek, vidámak és sikeresek

Sikeresek. Már most, pedig még kezükben sincs a diploma. Vidámak, optimisták, munkájuk a szenvedélyük, csillog a szemük, ahogy életük egyik nagy állomásáról, a párizsi nemzetközi marketingversenyrõl mesélnek.

A Corvinus Egyetem három diákja, Csillag Zsuzsanna, Kövesi Zsófia és Majoros Evelin magyar csapatként először lett különdíjas a L’Oréal Brandstorm nemzetközi marketingversenyén. Amikor érdeklődtem a lányoktól, hogy beszélgetnének-e velem, szinte percek alatt körbetelefonálták egymást, és rendezték le, hol s mikor a legjobb mindenkinek. Mivel Zsuzsa épp nyaralt, Evelin várt a megbeszélt étteremben, majd a városi forgalom okozta dugó miatt végszóra csatlakozott hozzánk Zsófi is.










Majoros Evelin
23 éves
Párkapcsolatban él
Egy öccse és egy nővére van
Kutyája van: Móric mopsz  
Evelin: Mire valaki végez az egyetemmel, a diploma kevés, valami pluszt illik felmutatni. Ez a többletmunka lehet ösztöndíj, versenyhelyezés, munkasiker. Az egyetemi csoportos feladatok során már kiderült, hogy a szakmai érdeklődésünk és irányultságaink terén nagyon jól kiegészítjük egymást, ezért aztán tavaly hárman jelentkeztünk a Magyar Diákreklámversenyre, amit őszinte meglepődésünkre megnyertünk.

Zsófi: Nem nagyon gondoltuk végig, hogy hogyan álljon fel a csapat, négy főnek kellett volna lennie, de mi nagyon jól együtt tudtunk dolgozni, és most már bevallhatjuk: nagy motiváció volt az is, hogy nem kellett komplex vizsgázni.









– Mennyiben és miben vagytok mások?



Evelin: Szinte mindenben! És ezek az apró különbözőségek és érdeklődési körök ki is derültek a munkák során, de talán pont ezért egészítjük ki egymást ennyire jól. Az viszont közös volt bennünk, hogy egyikünk sem akarta úgy

befejezni az egyetemet, hogy semmilyen kiemelkedő eredményt ne tudjunk felmutatni öt év után.







Kövesi Zsófi
25 éves
Párkapcsolatban él
Három bátyja van
Monociklizik 
Zsófi:
Zsuzsit főként a termékfejlesztés, a szépségipar érdekli, Evelin a kreatív stratégiában és a kommunikációban óriási, engem pedig az analizálás, a kutatás köt le. Már a tavalyi diákversenyre való felkészülés alatt rájöttünk: minden másságunk ellenére mi szuper kis csapatot tudunk alkotni.

– Akkor a L’Oréal Brandstorm versenyére már automatikus volt a jelentkezésetek.





Evelin:
Tulajdonképpen igen. Országokon belül is többfordulós megmérettetésben kellett részt venniük a pályázóknak, és a magyart mi nyertük meg.




Zsófi:

Persze már a jelentkezéskor is célként Párizs lebegett a szemünk előtt, és mivel nagyon sok energiát fektettünk bele, bíztunk benne, hogy sikerül megnyerni a magyar szakaszokat.  Öt hónapunk volt rá, hogy felkészüljünk, és hogy a L’Oréal luxusmárkájának, a Lancôme-nak kétéves globális marketingstratégiáját összehozzuk a teljes kidolgozásával, továbbképzelésével, fiktív kivitelezésével és a piackutatásainkkal alátámasztott bemutatásával.



Evelin:
Borzasztóan izgalmas volt az egész a kezdetektől. Még a diákversenyt sem tudtuk igazán megünnepelni, de már a következőre készültünk. Mindenkinek megvolt a feladata: míg Zsófi a piackutatásért, addig Zsuzsi a termékfejlesztésért, az összetevőktől a termék felhasználási módján át a dizájnig felelt, én a marketingkommunikáció irányvonalait határoztam meg. Minden kitalált vagy továbbfejlesztett termékben volt valami plusz. De mindenben segítettek a L’Oréal munkatársai és ügynöksége, a Publicis. A húszperces prezentációban kitértünk a kutatásunkra, amit többek közt a Nők Lapja Cafén is végeztünk, a márka és a versenytársak helyzetére, de beszéltünk az új termékekről és kommunikációjukról is. Elsősorban a kutatási eredményekből indultunk ki, de bevalljuk: nem tudtuk figyelmen kívül hagyni személyes vágyainkat és elképzeléseinket sem.





Csillag Zsuzsa
23 éves
Két kutyája van: Csocsi, Ducili
Balettezik, pilatesezik, szeret rajzolni 




Zsófi:
Annyira sokat dolgoztunk az egész előadás létrejöttével, és annyira sok biztató mondatot kaptunk a folyosón is a rendezőktől, hogy tényleg úgy gondoltuk, akár győzhetünk is. Persze sok más nagyon jó csapat is volt, így a végső döntőben ránk már nem került sor, de a zsűri úgy vélte, nem lehetett szó nélkül elmenni a munkánk mellett. Ezért az egyedi látásmódunkért és a különleges világért, amit alkottunk, kaptuk meg a Publicis különdíját.





L’Oréal Brandstorm verseny
A L’Oréal Brandstorm egy rangos nemzetközi kreatív marketingverseny, amely 1993-ban indult Franciaországban. A megmérettetésen idén 32 ország 4400 diákja vett részt, és minden országból egy-egy csapat lehetett jelen Párizsban, június 15-én, a Musée de l’Homme-ban megrendezett döntőn. 
Az idei verseny mottója: „Legyél termékmenedzser, dolgozz együtt egy reklámügynökséggel, alkoss új termékeket, valósítsd meg az ötletedet, és utazd be akár a világot is!”
• A verseny honlapja »


– Mennyiben volt más a ti munkátok a többiekétől?





Evelin:
Sokban. A prezentációnkon egyértelműen érződött, milyen sok elméleti alapot tanultunk az egyetemen, főként stratégiai szempontból közelítettük meg a feladatot, míg sok csapat inkább az alapötletre helyezte a hangsúlyt. Amint mások, mi is próbáltunk a külsőségekre is odafigyelni, például a Zsuzsi által tervezett ruhánk passzolt a termékek dobozához.

– Milyen hatással volt rátok Párizs ?

Zsófi: Fantasztikus volt! Maga a város hangulatát a verseny rendezésének tényleg csodálatos színvonala csak még jobban megemelte. Tudom, ez már kicsit negédesen is hangzik, de valóban minden képzeletünket felülmúló élményben volt részünk. A szállodánk az Eiffel-torony tövében volt, képzelheted, milyen szép volt éjszaka, minden este ott sétálgattunk. A szervezés is nagyon jó volt, érezni lehetett, hogy komolyan veszik a szervezők ezt a versenyt, sőt azt is, hogy nagyon szeretik.

– És hogy tervezitek, mik lesztek, ha nagyok lesztek?








Brand manager – márkamenedzser: 
Az a munkatárs, aki a vállalat adott termékét vagy termékeit menedzseli, vagyis megfelelő marketingeszközökkel elősegíti annak eredményesebb értékesítését. Szorosan együttműködik a reklámügynökségekkel, kampányokat dolgoz ki, fogyasztói kutatásokat készíttet és elemzi azokat.
Végigkíséri a termék életútját a bevezetéstől kezdődően. Folyamatosan figyeli a piacot, értékeli a versenytársakat. Általános elvárás az egyetemi vagy főiskolai diploma (közgazdász), a nemzetközi cégnél szerzett marketing- vagy termékmenedzseri tapasztalat, a kiváló idegennyelv-ismeret, a fiatalos, lendületes hozzáállás, kreativitás és az azonosulás az adott termékkel vagy szolgáltatással. 
• Forrás » 

Zsófi:
Ó, ma már tudom! Én például nem tudtam, mit szeretnék csinálni az egyetem befejezése után. Mindig is szerettem a piackutatást, és a versenynek köszönhetően olyan önbizalmat és iránymutatást kaptam, hogy ma már tudom: szeretem a marketingszakmát, és elemzőként szeretnék a későbbiekben dolgozni.



Evelin:
Rövid idő alatt fantasztikus élményeket és eredményeket értünk el, a L’Oréal itthoni ágazata brand manageri pozícióra keresett munkatársat, és engem is meghívtak egy interjúra. Biztos vagyok benne, hogy ha nincs ez a verseny, akkor ilyen fiatalon, kezdőként csak gyakornoki állást sikerült volna kapnom. Így viszont ma olyan pozícióban dolgozhatom a szakmában, ami óriási kihívás és nagy elismerés számomra.

Zsófi:
Zsuzsit jelenleg a ruhatervezés köti le, de persze szeretné még magát kipróbálni máshol is, főleg a marketing területein. Egy olyan céghez megy majd interjúra, akik luxuskozmetikai, illetve egyéb luxusmárkák teljes körű kezelésére keresnek brand managert. Bár ő nincs itt, hogy helyeseljen, de biztos bólogatna most.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top