![]() |
Az elektronikus banki szolgáltatások terén is piacvezető legnagyobb hazai pénzintézet a közelmúltban több ízben is jubilált. 2005. novemberében ünnepelte az 500 ezredik mobil banki, majd 2006. februárjában az 1 milliomodik OTPdirketes ügyfelét.
A GKI piackutató cég statisztikai adatai szerint az elektronikus csatornákon az OTP Bank piaci részesedése közel 50%-os. A dominanciát jelzi, hogy a második legnagyobb hazai internetbank kb. 10%-os részesedéssel rendelkezik.
Az 500 000 internet bankos ügyfél elérése hatalmas eredmény hazánkban, ahol az internet penetráció messze elmarad a nyugat-európai országokétól. A lakosság internet hozzáférése 22%, szemben az EU 48%-os átlagával, míg az EU 15-ök 52%-os aránnyal büszkélkedhetnek. Magyarországon 2,2 millió háztartásnak nincs kapcsolata a digitalizációval, mivel nem használ PC-t és internetet sem.
![]() |
![]() |
Habár az internettel megoldható az időtől való függetlenség, hiszen a nap 24 órájában elvégezhetők a tranzakciók, a helyi korlátok megmaradtak. Ennek feloldása érdekében próbálja a pénzintézet legnépszerűbb szolgáltatásait mobil eszközökön is elérhetővé tenni. Jelenleg két módja van a tranzakciók elvégzésének: az egyik WAP-on keresztül, a másik egy új szolgáltatás az Aktív Mobilbank. Az utóbbi megoldás népszerűsítését nyereményjátékkal kezdte, amelyet az index honlapról lehet elérni.
A nyereményjáték keretében azon OTPdirekt szerződéssel rendelkező ügyfelek között, akik október 30-ig letöltik az Aktív mobilos alkalmazást, OTP travel utazási utalványokat sorsol ki:
1. díj: 150 000 Ft értékű OTP travel utazási utalvány
2. díj: 100 000 Ft értékű OTP travel utazási utalvány
3. díj: 50 000 Ft értékű OTP travel utazási utalvány
Az internetbank használatának sarkalatos pontja a biztonság. Ezért az OTP Bank olyan rendszert alakított ki, amelyben ügyfelei maximális biztonság mellett bankolhatnak az interneten. Így az óvatlan és számítástechnikában kevésbé járatos ügyfelek is biztonságosan vehetik igénybe szolgáltatásait.


