A központ az eredmények közzétételével a felnőttképző intézmények és cégek munkáját igyekszik megkönnyíteni.
250 hallgató válaszainak elemzésével igyekezett az OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ a felnőttképzési piac hallgatóinak szokásait, véleményét és szempontrendszerét megismerni. A hallgatók felmérése vegyes képzési és földrajzi területtel történt. Az elemzés számottevő segítséget jelenthet a képzők stratégiájának és piaci magatartásának kialakításában.
Figyelemre méltó, hogy a hallgatók több mint 40 százaléka tanfolyamot hobby-célból végzett, ezután következett csak a munkahelyváltás és a munkahelyen belüli előrelépés, mint a tanulás célja. E megoszláshoz köthető, hogy a képzések díját több mint fele esetben maguk a hallgatók, illetve hozzátartozóik állták.
Fontos ismeret, hogy a hallgatók a kiválasztás során első három legfontosabb szempontnak a tananyagot, az időpontot és az árat jelölték meg. Kevesebb, de számottevő jelölést kapott a helyszín, az előadó és a képző hírneve, mint kiválasztási szempont. Érdekes ugyanakkor, hogy a képzések utólagos értékelésénél a tananyag és az előadó mellett a képző hozzáállása bizonyult a három legfontosabb szempontnak.
A központunk kérdőívét kitöltők kétharmada úgy gondolja, hogy megfelelő képzést találni könnyű, ennél is nagyobb, mintegy 80 százalékuk jelezte, hogy a képzés keresésének az Interneten fog hozzá. Előzetes feltételezéseinkkel szemben a hallgatók általában annyi képzést és képzőt vizsgálnak meg a kiválasztás során, amennyit csak lehet, s csak második befutónak köszönthettük azokat, akik 2-3 képző és képzés megismerése után meghozzák döntésüket.
A megkérdezettek a képzőket tanácsokkal is elláthatták: megjósolható az alacsonyabb árak szorgalmazása, annál figyelmeztetőbb a tananyag folyamatos időszerűsítése és az elmélet és gyakorlat megfelelő aránya iránti kiemelt igény. Emellett a hallgatók több mint harmada buzdítja a képzőket a nagyobb kínálat kialakítására.
Infók: Elemzés » A kérdőív megtekinthető » További kérdésekkel ide fordulj! » |
Központunk számára a legmeglepőbb eredményt az jelenti, hogy a képzők több mint fele nem méri a hallgatói visszajelzéseket; e területen azonnali lépésekre biztatjuk a képzőket.