Fogadd el te is, hiszen közismert: a nők egy része a tornatermeket látogatja, mások a kozmetikusukat, a vásárlós fajta pedig az üzleteket. Egy idő után az edzéseket elmulasztókhoz hasonlóan a
Ahova betérsz Hiába szidjuk a multinacionális üzletláncokat, tény: sok előnnyel járnak, hiszen leegyszerűsítik az életünket a bevásárlás terén. Épp ezért fontos döntés, hogy melyik boltban vásárold meg a tejet, kenyeret, személyes higiéniai árukat, tornacipőt, fehérneműt és a többit. És megéri a fáradságot, hogy jó döntésed szülessen. Végül is a te pénzedről van szó. A Nielsen Piackutató ShopperTrends című felmérései szerint a magyar vásárlók átlagosan két-három áruházlánc boltjait látogatják rendszeresen. A kutatás során a megkérdezettek többsége jellemzőnek tartja magára, hogy ha csak teheti, ugyanabban a megszokott boltban szerzi be a napi fogyasztási cikkeket. Csak minden negyedik vásárlóval fordul elő, hogy pillanatnyi ötlettől vezérelve beugrik egy útjába kerülő boltba, és ott vesz élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy testápoló szert.
Ma már nem csodálkozik azon senki, ha túlságosan rosszkedvű és fáradt vagy legszívesebben a boltokban bóklászol, mert egy kis shoppingolás biztosan megvigasztal. S tény, hogy a vásárlás és
Az akció kereső-nő
– A magyar vásárlókra még nem feltétlenül jellemző a mindig ugyanott vásárlás. Természetesen mindenkinek egyszerűbb, hogy a lakóhelyéhez közeli boltot keresse fel, de a lakóhely közelében általában elég sok kiskereskedelmi egység van akár valamilyen nagyobb lánchoz tartozó üzlet (Tesco, Plus, Penny Market, Coop, CBA, Lidl, Spar, stb.) akár önálló kisbolt – és ez komoly versenyhelyzetet teremt mondja Hardy Mihály. Vagyis, mivel fontos számodra, hogy mi mennyibe kerül, a vélt vagy valós árszint döntő lehet az adott vásárlási helyszín kiválasztásában.
Valószínűleg leggyakrabban azokat az üzleteket nevezed ki kedvenceddé, amelyeknél éppen a megítélésed szerinti legjobb leárazások vagy promóciók vannak. Persze nem csoda, hogy ezek a heti-kétheti akciók komoly vonzerőt jelentenek és ha megteheted, hogy egy-egy jobb akció hatására máshová és több helyre is elmenj bevásárolni, felpakolod a családot és kikerekítesz akár egy esti vagy hétvégi programot is a célod eléréséért.
Csalogató praktikák
Csak egy bevásárlókocsi, egy kis séta és könnyen megfigyelheted, hogy az áruházláncok hűséged elnyeréséhez igyekszenek egy sor kiegészítő szolgáltatást nyújtani: bevásárlókártya, hitelfelvételi lehetőségek, olcsó benzinkút, folyamatosan fejlesztett weboldal, új termékek bevezetése, a kiegészítő üzletsoron található szogláltatások, pl. posta, lottózó, patika, kulcsmásolás-cipész, fodrász, mobilszolgáltatók, étkezési lehetőségek, bankfiókok, saját patika, stb-stb.
– Nyilván például a Tesco-nak is az az alapcélja (ki is mondott vállalati alapelve) hogy elnyerje a vásárlók életre szóló hűségét. Ezt összetett módon igyekszünk elérni, beleértve azt, hogy folyamatosan nyomon követjük a versenytársaink árait és ennek megfelelően tartjuk alacsonyan a miénket. Igyekszünk egyre több és kedvezőbb akciót kínálni a vevőknek, megpróbálunk minden jövedelmi réteget kiszolgálni a széles termékválasztékunkkal. Többek között a saját márkás termékekkel, de ugyanígy jelen vannak a márkatermékek, ezen kívül a minőség és az egészséges/fogyókúrás termékcsalád is és ami nagyon fontos: az a célunk hogy ha bejön egy vásárló akkor mindent meg tudjon venni egy helyen, kedvező árakon és a végén úgy érezze hogy jól járt nálunk, és szívesen jön majd ismét hozzánk.
Éjjel is, nappal is, mindig is
Biztos te is felkaptad már a fejed arra, hogy dúl a vita arról, hogy nyitva legyenek-e a boltok vasárnap. A hétvégi szabadidő sokféleképen eltölthető: míg
Név: Hardy Mihály |
Nem csoda, ma egy bevásárlóközpontba vagy egy hipermarketbe való betérés egyfajta program is. Azonkívül, hogy vidáman költesz egy kis pénzt, mozizol, fagyizol a gyerekkel, randizol a zöldséges pult mellett, megebédelsz vagy elintézed a hivatalos – posta, biztosítás stb. – teendőidet. Épp ezért Hardy Mihály szerint a nyitva tartás különösen fontos kérdés a hipermarketek számára, hiszen ez is egy a számodra, mint vásárló számára kialakított kényelmi szolgáltatás.
– A vásárlók mindig azt mondják: maga a tudat, hogy egy áruház éjjel-nappal nyitva van, ad nekik egy biztonságérzetet, mert bármikor-bármilyen helyzetben lehetőségük van vásárolni nálunk. Még akkor is, ha nyilván nem használják ezt ki, a tudat a fontos. És ez is egy lényeges bizalomépítő eszköz – magyarázza Hardy Mihály.