A Yale, a Harvard és Massachusetts Egyetem kutatói közös vizsgálatukban arra voltak kíváncsiak, befolyásolja-e az emberek véleményét az őket körülvevő tárgyak formája és anyaga.
A kutatás meglepő eredményt hozott: azok, akik a pénzről folyó tárgyalások során kemény székeken ültek, sokkal kevésbé hajlottak a kompromisszumokra. Az állásinterjúkat vezető főnökök komolyabbnak ítélték azokat a jelentkezőket, akik nehéz mappákat hurcoltak magukkal, mint azokat, akik könnyű kis jegyzetfüzetekkel érkeztek. Ugyanígy azok a főnökök is merevebbnek és precízebbnek tűntek beosztottaik szemében, akik nehéz tárgyakat tartottak a kezükben, mint azok, akiknek a kutatók egy puha takarót adtak.
A vizsgálatot végző tudósok szerint az eredmény életünk első benyomásaira utal vissza: babakorunkban ugyanis megismerkedünk a puha, meleg, valamint a durva, kemény tárgyakkal. Ez az információ, úgy tűnik, későbbi ítéleteinket és kapcsolatainkat is befolyásolja.