Életmód

Elrettentenek a csokitól a sovány modellek

A nők többsége nem szívesen vásárol meg olyan csokoládét, melyet túlságosan vékony modellekkel reklámoznak.
Vennél tőle csokit?
Vennél tőle csokit?

A skóciai Strathclyde Egyetem kutatói 17 és 63 év közötti nők bevonásával végeztek kísérletet. A résztvevőket három csoportra osztották: az első csoportnak olyan reklámokat vetítettek, melyekben sovány modellel próbálják eladni a csokit, a második csoport olyan hirdetéseket nézett, melyekben teltebb alkatú modell reklámozza a terméket, a harmadik csoportnak pedig egyáltalán nem mutattak reklámokat.

Mindezek után kikérdezték őket arról, mennyire kívánják a csokit és éreznének-e bűntudatot, ha csokoládét fogyasztanának. Az eredmények szerint legkevésbé annak a csoportnak a tagjai vágytak csokira, akik a sovány modelles reklámokat látták, a leginkább pedig azok kívánták meg az édességet, akik a teltebb modellekkel készült hirdetéseket nézték meg.

Bár a hirdetők vélhetőleg azt az üzenetet akarják közvetíteni a vékony modellek szerepeltetésével, hogy a csokoládé fogyasztása növeli a fizikai vonzerőt, a mondanivaló a kutatás eredményei szerint épp fordítva „jön át”. A valószínűtlenül vékony modellek ugyanis sokkal inkább arra emlékeztetik a nőket, hogy ha túl sok csokit esznek, nem fognak úgy kinézni, mint ők – vonták le a következtetést a szakemberek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top