nlc.hu
Életmód
Jobban hízik, aki olcsóbban vásárol?

Jobban hízik, aki olcsóbban vásárol?

Nagyobb arányban elhízottak azok, akik az olcsóbb árukat kínáló üzletekben vásárolnak, szemben azokkal, akik drágább élelmiszereket árusító helyekről szerzik be a napi betevőt.

A seattle-i Washington Egyetem kutatói egy 25 perces telefonos felmérés eredményeiből származó információk felhasználásával készítették el saját tanulmányukat. A kutatók elsősorban azt vizsgálták, hogy a felmérés résztvevői lakóhelyüktől milyen távolságra végezték el a nagybevásárlást, valamint hogy milyen márkájú és minőségű élelmiszert vásároltak. A kutatás során a tanulmány készítői három különféle árkategóriába sorolták a szupermarketeket 100 kiválasztott termék átlagos vételára alapján.
A kutatók, figyelembe véve a vásárlók demográfiai, tanulmányi, valamint anyagi hátterét, megállapították, hogy csupán minden hetedik vásárló vásárolt a lakóhelyéhez legközelebb eső szupermarketben. Az eredményekből tehát világosan látszik, hogy a kutatásban részt vevő vásárlók számára sokkal fontosabb szempont a kedvező ár, mint a lakóhelytől való távolság, mivel az emberek legnagyobb része amúgy is autóval végzi a nagybevásárlást. A drágább élelmiszerboltok rendszeres vásárlói között mindössze 9 százalék volt az elhízottak aránya, míg az olcsóbb diszkontszupermarketek vásárlóinak csaknem 27 százaléka volt túlsúlyos. A tudósok szerint a megoldást az jelenthetné, ha sikerülne a jó minőségű élelmiszerek árát lecsökkenteni, és minél szélesebb körben elérhetővé tenni. A Washington Egyetem tanulmánya az American Journal of Public Health című egészségügyi szakfolyóirat júniusi számában jelent meg.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top