A kísérlet során a résztvevőknek azt mondták, hogy egy újfajta édességet kell letesztelniük, és két tálat tettek eléjük. A kutatók azt állították, hogy az egyik tálban magasabb, a másikban pedig alacsonyabb kalóriatartalmú cukorka van, pedig valójában semmi különbség nem volt a két tál édesség között. A teszt előtt azonban a résztvevőknek posztereket mutattak, melyek vagy semleges tartalmúak, vagy nyomorgással, szenvedéssel kapcsolatos témájúak voltak.
A kutatók megfigyelték, hogy a negatív tartalmú posztereket megtekintő résztvevők 40 százalékkal több ételt fogyasztottak, és közel 70 százalékkal nagyobb arányban választottak a magas kalóriatartalmú édességből, mint azok a résztvevők, akik semleges tartalmú posztereket néztek. Utóbbiak ugyanis egyforma arányban választottak a magas és az alacsony kalóriatartalmú cukorkából. „Minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a rossz hírek hatására az emberek több és kalóriadúsabb ételekkel próbálnak kompenzálni” – magyarázta Juliano Laran, a Miami Egyetem Üzleti Iskolájának docense, a tanulmány szerzője.