Életmód

Fogyás-ABC: így mérik magukat a profi fogyókúrázók!

A mérleget és a mérőszalagot is tudod használni, de mi lesz akkor, ha a kemény munkád ellenére "stagnálni" kezdesz? Mielőtt feladnátok, eláruljuk, miért segít a fogyásban, ha kiszámoljátok mondjuk a testzsírotokat.

Én hetente egyszer mérem magam. Egyik reggel is lendületesen rápattantam mázsa pajtásra, és azzal kellett szembesülnöm, hogy a piszok pár dekával többet mutat, a mérőszalagon mért számok megegyeznek az elmúlt heti eredményekkel. De tudtam, hogy nem “ettem félre”, a heti edzés is megvolt, melyből kettő magamhoz képest extrémre sikerült.

Akkor mi lehet a baj? (Na, ezt a költői kérdést hányan szoktátok feltenni?) Egy életem, egy halálom, jöjjön a zsír- és az izomszázalék. Az előbbi 0,3-del csökkent, azt utóbbi 0,2-del nőtt. Juhú!

Tudtam én! Na, de hol van a kutya elásva? Megsúgom: az a bizonyos női ciklus a ludas. A vízvisszatartással és az egyéb járulékos tényezőivel. Számomra mérvadóbb a „tiszta” zsír és a „tiszta” izom százalékos változása, mint bármi!

Ezért jó ismerni a titkos kódokat, íme:

Fogyás ABC: így mérik magukat a profi fogyókúrázók! BMI (Body Mass Index)

Az ember testmagasságát és súlyát veszi figyelembe, majd osztályozza az eredményt. Például itt nagyon egyszerűen ki lehet számolni, hogy melyik tartományban szerepelsz.

A normális testsúlyra vonatkozó értékeket én fenntartással kezelem, hiszen ez a rendszer nem számol sem a zsír-, sem pedig az izomtartalommal. Szerencsére én már a normál kategóriába tartozom, de még igencsak van mit formázni rajtam.

A következő három rövidítés alkalmazásához funkciós személymérlegre lesz szükséged, melyen beállíthatod a magasságodat, életkorodat és a nemedet. Használható eredményt csak az a mérleg ad, amely “bioelektromos impedancia” alapján mér.
Ez teljesen veszélytelen, ugyanis biztonságos frekvenciájú, alacsony feszültségű elektromos áramot vezet a testbe. (A hajad nem fog égnek állni, fogat is moshatsz közben, csak a zoknit vedd le!) Ilyen mérleget patikában is kipróbálhatsz,ahol ingyenesen megmérnek.

A cikk szerzője Léna, akinek fogyókúrás- életmódváltó kalandjait nyomon követhetitek a Caféblogon itt: lenanaplo.cafeblog.hu.

Minden mérleg használati útmutatójában találsz egy táblázatot, melynek alapján folyamatosan figyelemmel kísérheted, hogy éppen melyik tartományba tartozol (túl sovány – túl kövér).
Százalékos értékeket ad a masina, ezért biztos, hogy meg fogsz tanulni a picinek is örülni.

BW (Body Water)

Azaz a test víztartalma, hidratáltsága. Ennek normál besorolása nemenként, korosztályonként, testalkatonként változik. A mi esetünkben azért érdekes, mert a zsírszövetek tartalmazzák a legkevesebb vizet, tehát minél túlsúlyosabb valaki, annál kevesebb ennek a százalékos értéke.

A BMI és BW értékek folyamatos figyelése teljesen szükségtelen, csak támpontok, és bőven elég kéthavonta egy kis figyelmet fordítani rájuk. Az igazi ínyencség csak most következik!

Eredmény

Ajánlom

BF (Body Fat)

Magyarul testzsír. A testzsír érték a test zsírtartalmának százalékban való kifejezése. A túlzott testzsírtartalom rengeteg betegség kialakulásához vezethet.

BM (Body Muscle)

Azaz a testünk izomösszetétele. Az izomszövet kisebb és nehezebb, mint a zsírszövet. Tehát ennél az értéknél az a jó, ha a BM százalékod minél magasabb.
Azt a kóbor feltételezést, miszerint a „zsír átalakul izommá” nagyon-nagyon gyorsan felejtsd el! Ilyen nincs! Már csak anatómiailag sem helyes ez a megállapítás. Ugyanis az izomszövet mélyebben helyezkedik el, mint a zsírszövet.
Megfelelő diétával, és rendszeres sporttal folyamatosan bonthatod a zsírállományodat, közben építheted az izmaidat is. Ha kemény és kitartó vagy, akkor az a zsírréteg, ami most még megkeseríti az életedet, egy idő után az egészséges minimumszintre fog csökkenni, és az épülő izom, ami eddig „takarásban” volt, tapinthatóvá és láthatóvá válik.

TIPP:
Azon a napon, amikor eldöntöd, hogy életmódot váltasz, fogj egy füzetet, és mérd le magad üres
gyomorral – súlyodat (funkciós mérleg esetén BW, BF, BM értékek is) és térfogatodat (minimum derék, csípő és comb).  A méréseket neked tetsző időközönként ismételd meg (ne naponta!). Az első sokkhatás után számold ki a BMI értékedet (erre elég havonta visszatérned). Készíthetsz „előtte” fotót is magadról.  

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése