nlc.hu
Életmód
Félórát ingyen tekerhetünk a Bubin

Félórát ingyen tekerhetünk a Bubin

A fővárosnak évente körülbelül 50 millió forintra fog kerülni a közbringa üzemeltetése.

A Mol lett a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a Bubi (Budapest-Bicikli) névadó szponzora, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét vállalja. A rendszer (amely Esztergomban már javában működik) éves üzemeltetési költsége mintegy 250 millió forint, a Mol ebből nettó 122 millió forintot vállalt magára. A fennmaradó költségeket a főváros fizeti, és a bevételek Budapest költségét csökkentik. Évente csaknem 70 milliós bevétellel számolnak, így a fővárosnak évente mintegy 50 millió forintba kerülhet a Bubi üzemeltetése.

A Bubi rendszer 2014 áprilisában indul 75 gyűjtőállomással és 1100 kerékpárral, utóbbiakat a Csepel gyártja. A kerékpárokat bármelyik állomáson fel lehet majd venni, majd le lehet tenni használat után. A rendszer kiépítését az Európai Unió finanszírozza. A terminálok telepítése jövő februárban kezdődik. A kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja, az átadás áprilisban várható.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

Az előzetes becslések szerint évente mintegy 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat. A rendszer átadásáig növelik még a kerékpárutak számát is. A díjtáblázaton jelenleg is dolgoznak, ám az már biztos, hogy az első félóra díjmentes lesz, és a rendszert a regisztrációkor kapott elektronikus kártyával vagy bankkártyával lehet majd használni.

Amúgy egyre többen pattannak kerékpárra, a Magyar Kerékpárosklub idei szeptemberi felmérése során a megkérdezetteknek 45 százaléka mondta országos szinten, hogy kerékpárral közlekedett, Budapesten pedig a lakosság negyede. Egyébként a Nők Lapja Café szerkesztősége is lelkesen teker a munkába, és örülünk, hogy egyre többen teszik ugyanezt. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top