“A Huawei együttműködésben a világhírű Swarovskival a CES-en bemutatta a HUAWEI WEATCH Jewelt, a világ első, kifejezetten a nők számára tervezett okosóráját” – áll a kínai gyártó által kiadott sajtóközleményben, konkrétan így, tehát nem sikerült helyesen leírni a Huawei Watch Jewel nevét. “Az óra számlapja köré 68 Swarovski cirkónia került, miközben szíja olasz krokodilmintázatú borjúbőr.”
Hát hurrá, nem tudtam, mi hiányzott! Az órák egyébként a fenti fotón láthatóak. Most tekintsünk el attól, hogy szegénykéim úgy néznek ki, mintha egy nyolcvanas évekből itt ragadt Burda-katalógusból szöktek volna, hogy szinte érezni az olcsó kölni és a Mariahilfer strasséról hazahozott bécsi kávé illatát. Beszélgessünk inkább arról, hogy vajon 2016-ban miért érzik úgy, hogy a nők csupán az Én kicsi pónim szintjén megragadt tinilányok, akiknek mindegy, hogy milyen termék, de csillogjon, ragyogjon, legyen rajta kristály és legyen csini. Utóbbi hangsúlyos idézőjelben, elvégre a krokodilmintázatú bőr már önmagában olyanná teszi a cuccot, mintha a tarvisiói bőrpiacon lőttük volna, kilencvennégyben.
Már megint ez a feminista tempó!
De most komolyan, a fenti két órából a kéket még akár hordanám is, ha nem úgy dizájnolták volna meg, hogy szinte látom magam előtt Janka nénit a Szomszédokból, ahogy büszkén mutogatja Jutkáéknak, hogy milyen szép kis csecsebecsét vásárolt a zálogházban. Vagyis egy egyszerű, minta nélküli bőrszíjjal és az émelyítő Swarovski-giccs elhagyásával akár még egy szép órát is kihozhattak volna belőle. De persze azt nem lehetett volna “kifejezetten a nők számára” tervezett cuccként reklámozni, nem mintha ettől a nők hanyatt-homlok tódulnának a Huawei-boltba, hogy nekik aztán csak ez kell és semmi más.
Tessék mondani, ugye többe kerül?
Arra külön kíváncsi lennék, hogy milyen árcédula kerül majd a Huawei női óráira, de már most tippelem, hogy az összeg magasabb lesz, mint a sima (tehát férfi) órák esetében. Most tekintsünk el a Swarovskitól, ami nyilván emeli az árat, helyette emlékezzünk meg arról a szép gyakorlatról, amikor a tök ugyanolyan (és teljesen feleslegesen nőiesített) termékekből a női (tehát rózsaszín/glitteres/swarovskis) változat másfélszer annyiba kerül. Ebből a kedvencem az alábbi, a pink földgömb, hisz a kis hercegnők hogyan máshogy tanulnák a földrajzot, mint ezzel az émelyítő borzalommal.
Na, ennek a földgömbnek az okosórába oltott verzióját sikerült most a derék kínai mérnököknek létrehozniuk. Persze gondolom arrafelé még nem annyira dívik a gendertudatosság. Bár belegondolva, nálunk se nagyon…
További cikkek feleslegesen nőiesített termékekről az NLCafén:
- Gyártók, szakadjatok le a rózsaszínről!
- Hogyan lett a rózsaszín a lányok színe, a kék pedig a fiúké?
- Ezzel a színnel hülyítik meg a kislányokat