A 2015-ben alapított Marble nevű robotikai cég a Yelp Eat24 mobilalkalmazás segítségével indította el szerdától kísérletképpen a szolgáltatást. Ha valaki ételt rendel házhoz szállítással, akkor az alkalmazás sms-ben megkérdezi őt, elfogadja-e, hogy robot vigye házhoz az ételt. Ha a válasz igen, akkor a robot felveszi a rendelést az adott étteremben és kiszállítja. Amikor a robot már közeledik a megadott címre, a megrendelő újabb üzenetben kap egy kódot, ezzel tudja kinyitni a kicsiny jármű csomagtartóját, amelyben négy ételtáska fér el.
A felhasznált technológia ugyanaz, mint az önjáró gépkocsik esetében. A robot navigációját szenzorok, kamerák és ultraszonikus technológia segíti, de ha probléma merül fel, van egy emberi kísérője, aki segít neki. A Marble irodájában lévő operátorok is be tudnak avatkozni, ha bármi gond felmerül.
A szolgáltatást egyelőre csak San Francisco egyes részein indították el, és csak éttermek számára, de a cég azt tervezi, hogy kiterjeszti az élelmiszerboltokra, csomagküldeményekre és más termékek szállítására. A robotflotta fejlesztésre négymillió dollárt szánnak – írja az MTI.
Korábban már tesztüzemben elindultak a Google ételszállító drónjai is, úgyhogy reális lehetőség, hogy pár éven belül robotok helyettesítenek mindenféle futárszolgálatot és postát.