Határozatlan ideig nem repülhetnek a Magyar Honvédség Gripen típusú vadászrepülői, miután az egyik egy leszállás közben meghibásodott. Hasonló volt a hibajelenség a 2015-ös esethez, amikor a 30-as oldalszámú Gripen futóműve beragadt, sem becsukni, sem kinyitni nem lehetett. A pilóta hason csúszva tette le a gépet, megmentve a milliárdos technikát.
A Magyar Nemzet szerint a futómű ki- vagy behúzás közben most is elakadt valamiben, vagy valamilyen más meghibásodás történt, ami újabb balesettel fenyegetett, de szerencsére egy alkatrész, vélhetően a futóművet behúzott állapotában fedő, úgynevezett áramvonalazó lemez engedett, így mégiscsak sikerült biztonságban leszállni a Gripennel.
A hiba miatt elővigyázatosságból a 14 gépből álló magyar flottát leállították, addig nem repülhetnek, míg a hatóságok és a gyártó bevonásával nem találnak magyarázatot az esetre, illetve megnyugtató ellenlépéseket nem foganatosítanak a repülésbiztonsági kockázat felszámolására.
Már a 2015-ös baleset kapcsán felmerült, hogy a kecskeméti beton leszállópálya egyenetlenségei miatt az átlagosnál több a futóműrendszer-meghibásodás a magyar Gripeneken. A megoldás az aszfaltburkolat lenne, de az elmúlt két évben ezt nem sikerült megoldani.