Kiábrándító azzal szembesülni, hogy az eltelt huszonhat év alatt semmivel sem lett gyorsabb a vonatközlekedés Magyarországon. A szomorú valóságra a Forbes világít rá, miután a MÁV bejelentése után elővette a régi menetrendeket.
A MÁV a napokban közölte, hogy végeztek a pályafelújítási munkákkal a Balaton déli partján, így sokkal gyorsabb lett a közlekedés. Persze mihez képest. A Forbes gyűjtése szerint
egyedül Siófok viszonylatában javult a helyzet.
- Siófok 1991: 85 perc, 1999: 93 perc, 2017: 75 perc.
- Keszthely 1991: 148 perc, 1999: 165 perc, 2017: 166 perc.
- Balatonfüred 1991: 114 perc, 1999: 142 perc, 2017: 119 perc.
- Tapolca 1991: 162 perc, 1999: 197 perc, 2017: 197 perc.
A menetrendek alapján Győrbe ma is 120 percig tart az út, akárcsak 1999-ben, Szegedre 1991 óta 140 percig vonatoznak az utasok, de Debrecenbe 5, Miskolcra pedig 10 perccel később érkezik meg a vonat, mint 1991-ben. Pécsre huszonhét évvel ezelőtt még 160 perc alatt le lehetett érni vonattal, ma ehhez már 175 percre van szüksége a MÁV-nak.