Egy seattle-i KeyBank fiókban szerette volna beváltani első fizetési csekkjét Trish Doolin, aki nemrég kezdett el dolgozni építészként egy washingtoni vállalatnál. Miután azonban Doolin átnyújtotta a csekket, a banki ügyintéző problémázni kezdett: nem akarta elhinni, hogy a csekk valódi, ezért felhívta a már hazafelé tartó asszonyt, hogy fáradjon vissza a bankba. Ott félrehívta egy külön szobába, majd Google-ben ellenőrizte a Doolin munkahelyeként megadott céget. Ezek után felhívta a vállalat HR osztályát is, hogy megkérdezze, Doolin valóban ott dolgozik-e. Még egy kicsit szívóztak vele, hogy akkor mit is csinál pontosan, meg miért van a cég székhelye egy másik városban, végül pedig abban maradtak, hogy kilenc napig még visszatartják a fizetést – csak a biztonság kedvéért. Trish Doolin egyébként fekete.
Az asszony története villámgyorsan bejárta a netet, és bár sokan egyértelműen úgy gondolják, hogy rasszizmusról van szó, mások szerint lehet, hogy csak a frissen nyitott bankszámla és az új helyről érkező nagyobb összeg miatt problémáztak a bankban. Annyi biztos, hogy Trish Doolinnak nem lehetett egyszerű napja.