Ki ne tudna felsorolni olyan helyzeteket, amikor megbánta, hogy beült az étterembe, mert sokat kellett várnia, mert nem volt finom az étel, mert állati sokat fizetett, vagy éppen udvariatlannak vagy lassúnak találta a kiszolgálást. De vajon hányan gondolkozunk azon, hogy annak a felszolgálónak mi lehet a problémája, aki egész életében körbeugrálja a vendégeket…
A PureWow egy New York-i étterem pincérét kérdezte meg, melyek azok a dolgok, amik kihozzák a sodrából, és amiről sürgősen le kéne szoktatni a vendégeket.
1. Az üres tányérok összepakolása
A legtöbben, ha ezt tesszük, akkor segíteni akarunk a pincérnek, szerintük azonban egyáltalán nem segítünk, sőt… A tányérokat ők ugyanis egész másképp tornyozzák, de ha a vendég pakolja össze, akkor ahhoz jó képet kell vágniuk, miközben csak hátráltatjuk őket a munkájukban.
2. Akkor szólj, ha a hideg az ételed, amikor eléd teszik
Ha valaki megkapja a tányért, majd hosszasan beszélget, lefotózza, felrakja a képeket az Instagram oldalára, majd döbbenten tapasztalj, hogy kihűlt a várva várt fogás, akkor a pincér kiakad. Akkor, abban a pillanatban, amikor megérkezik a fogás, meg kell kóstolni, és ha valóban nem elég meleg, akkor jogos a reklamáció. Később már nem.
3. Ha kiszalad a partnered, akkor ne küldd vissza az ételt
Ha elindulsz a mosdóba, akkor biztosan meghozzák a rendelt fogásokat, ez amolyan tuti szabály. Ilyenkor azonban a partnered ne küldje vissza az ételt, mert az alatt a két perc alatt nem hűl el.
4. Ha tortát szeretnél, akkor előre meg kell rendelni
Az asztalfoglalásnál érdemes szólni, ha a társaságból valakinek szülinapja van, és szeretnétek meglepetés desszertet. A személyzet ugyanis nem gondolatolvasó, magától nem találja ki, hogy mire vágytok, vagy éppen joggal gondolhatja, hogy az este egy másik, további állomásán akarjátok megenni a sütit. Tehát szólj időben, és jönni fog az étkezés végén a torta!
5. Nincs ingyen meglepetés
Ha a házassági évfordulónkat ünnepeljük, vagy valamilyen nevezetes alkalmat akarunk emlékezetessé tenni egy éttermi vacsorával, akkor arról is szóljunk, méghozzá időben. A pincérek nem látnak a fejünkbe, ha nem kérjük a pezsgőt, akkor nem lesz. És ne gondoljuk azt, hogy nem szerepel majd a vacsora árában, hiszen garantáltan csődbe mennének az éttermek, ha mindenkit meglepnének ingyen ezzel-azzal.