A Procter & Gamble 2012 februárjában dobta piacra a Tide mosópormárka forradalmi újítását, a gélt tartalmazó mosókapszulákat. Ez ismerős lehet nekünk is, a mosópor és mosógél mellett itthon is használhatunk a ruhák tisztításához mosókapszulát.
Csakhogy az Egyesült Államok nem volt még felkészülve egy ekkora újítás bevezetésére, legalábbis a számok és a tapasztalatok ezt mutatják. A Tide mosókapszulái ugyanis csábítóan színesek, leginkább egy édes cukorkára emlékeztetnek, ezért aztán 2012 óta folyamatosan vannak olyan emberek – nagyrészt persze gyerekek –, akik nem tudnak ellenállni a színes kinézetnek, és megkóstolják a kapszulát. Minden évben több gyereket mosógél általi mérgezéssel visznek kórházba, a CBS jelentése szerint pedig a mosókapszulák megjelenése óta legalább tízen bele is haltak a mérgezésbe.
Ez nagyon komoly ügy, az amerikai internetezők mégis már évek óta előszeretettel ironizálnak rajta, a mosókapszulás mémek megjelenése mellett például vloggerek játsszák el, mennyire nehéz – sőt lehetetlen – ellenállni a Tide párnácskáinak. Idióta tinik között pedig terjed a „pod challenge”, ami egy ilyen Tide-kapszula megkóstolásáról és az egész esemény videón való rögzítéséről szól.
A helyzet az, hogy az évek során addig viccelődött a nép a Tide mosókapszuláin, hogy végül őszintén megijedtek a kiskereskedelemben, és néhány amerikai szupermarket, mint például a Wallmart, a Walgreens vagy Ralph’s, kénytelen volt a mosószert nehezen megközelíthetővé tenni a vásárlók számára, elzárni a gyerekek elől.
Így lehetséges, hogy mostanra egy rakás üzletben műanyag dobozban vagy pedig üvegszekrényben tárolják a mosószert éppen úgy, mintha kisebb elektronikai cikkeket vagy ékszereket őriznének.