Az IKEA áruházak bisztrói bevezetik az ízletes, megfizethető és fenntartható módon készített vegetáriánus hot dogot. A végleges receptet a lakberendezési vállalat a beszállítókkal szoros együttműködésben dolgozta ki, amit közel kétéves kóstolás és tesztelés előzött meg. Az összetevők között megtalálható a kelkáposzta, a vörös lencse, a sárgarépa és a gyömbér. Az új hot dog szén-dioxid-kibocsátása hetede klasszikus elődjéének, melyből a tavalyi évben a magyar áruházakban több mint 2 millió fogyott – írja közleményében a svéd bútoráruház.
„Számos kihívással kell szembenéznünk az élelmiszeriparban, közülük az egyik a fenntarthatóság kérdése. Hisszük, hogy felelősséggel jár, és lehetőség is egyben, hogy az IKEA egy világméretű vállalat, ezért olyan élelmiszereket szeretnénk kínálni, melyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb és egészségesebb jövőhöz. Természetesen értelmetlen lenne fenntarthatóbb ételalternatívát kínálni, ha az nem lenne jó ízű. Éppen ezért vagyunk különösen büszkék az új vegetáriánus hot dogunkra, amit a magyar vásárlók is kipróbáltak és pozitívan értékelték, a bevezetés napján közel 300 darabot fogyasztottak” – mondta Kovács Attila, az IKEA FOOD kereskedelmi aktivitásért felelős regionális vezetője.
A hot dog hosszú múltra tekint vissza az IKEA-nál. A 80-as években Ingvar Kamprad 5 svéd koronában határozta meg az IKEA hot dog árát, ami az akkori svéd versenytársak árainak a fele volt. Napjainkban az évi 100 millió eladott hot dog révén az IKEA az egyik legnagyobb hot dog értékesítő a világon.
A vegetáriánus hot dog Európában augusztustól kapható az IKEA áruházakban. Az Egyesült Államokban szeptembertől, míg a többi IKEA áruházban 2019-től lesz választékban.