Óriási felháborodást váltott ki az internetezők körében a Sofitel Hotels szállodalánc egyik, ausztrál magazinokban megjelent hirdetése. A fényképen egy fiatal pár látható, akik a brisbane-i hotel vendégeként fehér szállodai köntösben olvasgatnak az ágyban fekve. Első blikkre semmi különös nincs a képen, egy „apróság” miatt mégis szexistának bélyegezték a Twitteren.
Te észreveszed, miért?
Természetesen a választott olvasmány verte ki a biztosítékot sokaknál: míg a képen látható férfi a Financial Review című gazdasági napilapot olvassa, addig a nő egy Coco Chanel-albumot lapozgat. A Twitteren többen is hangot adtak véleményüknek, miszerint a reklám sértő nemi sztereotípiákat képvisel:
Akár hiszik, akár nem, sokkal többre is képesek vagyunk annál, hogy képeskönyveket nézegessünk
– írta egy felhasználó. Egy másik internetező azt írta:
Kedves Sofitel, jól néz ki a reggelitek. Csak azért írok, hogy szóljak: nő vagyok, és mindennap olvasom a Financial Review-t!
A Sofitel azóta nyilvánosan is bocsánatot kért a hirdetés miatt, a jövőben pedig nem fogják többet megjelentetni.
(The Sun)