Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Életmód

Az érzelmi kimerültség öt intő jele

Itt a karácsony és nyakunkon az újév, mikor a boldogság az elvárt és az áhított alapállapot. Sokan pont az elvárások miatt nem tudják igazán élvezni az ünnepet. Fontos, hogy szánjunk egy kis időt érzelmi állapotunk felmérésére.

Ha az alábbi jelenségeket vesszük észre magunkon, nagy valószínűséggel kimerült érzelmi állapotba kerültünk. Nézzük meg azt is, mit tehetünk, hogy visszanyerjük a harmóniát.

1. Túl keményen dolgoztatjuk az agyunkat

Vagyis túl sok mindent próbálunk egyszerre megoldani, amivel pont az ellenkezőjét érjük el: kevésbé leszünk produktívak és könnyebben fáradunk el. Hagyjuk pihenni az agyunkat kicsit, relaxációval vagy meditálással.

2. Beleragadtunk a mindennapi rutinba

Ha már mindent rutinszerűen, megszokásból végzünk, az is azt jelzi, hogy érzelmileg nem vagyunk a topon. Ha valamit már órák óta csinálunk ugyanúgy, vagy minden nap ugyanazt ebédeljük, esetleg belefásultunk a munkába vagy a párkapcsolatba, álljunk meg és gondoljuk át, nem lenne érdemes-e valamin változtatni.

Az érzelmi kimerültség 5 intő jele

3. Cserbenhagynak a megérzéseink

Ha döntéshelyzetbe kerülünk, és egyszerűen semmi ötletünk nincs, akkor úgy érezhetjük, mintha cserbenhagytak volna a megérzéseink. Az, hogy ki mennyire intuitív, személyfüggő, de a megérzés képessége mindnyájunkban megvan. Találjunk ki valami kreatív vagy relaxáló foglalkozást, amivel visszacsalogathatjuk, de a kiadós alvás is segíthet.

4. Előbb cselekszünk, mint ahogy gondolkodnánk

Ha így van, ez azt jelzi, hogy nem vagyunk jelen a pillanatban, mindenen csak túl akarunk esni. Mindig gondoljuk át a reakcióinkat, akár kúraszerűen: határozzuk el, hogy ezen a héten, ha ez lassítja is a megszokott ritmust, mindenre szánunk egy-két percet, mielőtt beleugranánk.

Az érzelmi kimerültség 5 intő jele

5. Nem bízunk meg senkiben

A bizalom képességének hiánya is jelzi, hogy kimerítettük érzelmi készleteinket. Ilyenkor segíthetnek a szülők, régit barátok, akikben, még ha nem is érezzük épp, tudjuk, hogy megbízhatunk. Egy kiadós beszélgetéssel kezdhetjük visszaépíteni a bizalom érzését, és ezzel az egész lelkünket felfrissíthetjük.

Forrás: Higher Perspectives

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top