Zseniális kezdeményezés: egy tanárnő minden reggel „kikérdezi”, hogy érzik magukat a diákjai

Torzsa Kata | 2019. Április 15.
Ezek az iskolai mentálisegészség-táblák sokaknak segíthetnek.

A mentális egészséget övező stigmák még napjainkban is annyira erősek, hogy sokan az ilyen jellegű problémáikkal nem is mernek szakemberhez fordulni. És bár számos előrelépés történt e téren, a gyerekek és kamaszok rendszerint nem tartoznak a célcsoportba.

Egy amerikai tanár, Erin Castello egyszerű, de zseniális kezdeményezése ezt szeretné megváltoztatni. Erin egy hat sávra osztott táblát helyezett el az osztály egyik sarkában, mellette egy sor színes post-ittel. A sávok a mentális jóllét különböző szintjeit jelölik: „Nagyszerűen vagyok!”, „Jól vagyok.” „Megvagyok.” „Bajban vagyok.” „Nagyon nehéz időszakon megyek keresztül, szeretnék beszélgetni.”

A gyerekek oda ragaszthatják a post-itet a nevükkel a hátoldalán, ahol éppen érzik magukat. A módszer segít a tanároknak jobban rálátni arra, hogy mi zajlik a diákjaik fejében, s így könnyebben tudják támogatni is őket.

„Rengeteg tökéletes tanárom volt, amikor fiatal voltam, de most, hogy magam is tanítok, úgy látom, hogy van egy egyszerű módja a mentális egészséget érintő stigmák eltüntetésének” – írja Castillo az Instagramján. „Mutasd meg a küzdelmeidet és a stratégiáidat is, amelyekkel felülemelkedsz rajtuk. Mondd el, hogy mindenkinek vannak nehézségei. Bátorítsd őket, hogy beszéljenek az érzéseikről. Ha valamit, akkor azt megtanultam az elmúlt hat évben, amíg tanítottam, hogy a legtöbb gyerek AKAR beszélni, csak nem tudja, hogy kivel és hogyan.”

A táblázat nyomtatható változata azóta ingyenesen elérhető.

(via My Modern Met)

Exit mobile version