Az olyan divathirdetések világában, amelyek a modelljeikkel és retusált képeikkel sokszor ültetnek el a vásárlókban önmagukkal szemben irreális elvárásokat, szokatlan és váratlan kampánnyal jelentkezett a világ második legnagyobb ruházati vállalata, a H&M: olyan modellel hirdetik legújabb kollekciójukat, akinek az arcáról nem tüntették el a pattanásokat.
A hvg.hu azt írja a kezdeményezés újszerű, bár egyre több cég indít olyan kezdeményezéseket, amelyek szembemennek a kizárólag az úgynevezett tökéletes alakot elfogadó, minden természetes elváltozást hibának tekintő szemlélettel.
A svéd multinacionális cég nem fűzött külön kommentárt a kampányához, csupán a kép alatt válaszolt egy negatív kommentre:
„A H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk” – írták.
Persze a kommentszekcióban elszabadultak az indulatok, valaki megkérdezte, „a sminkes lekéste a forgatást?”, de sokan álltak ki a kampány mellett, mondván, hogy a pattanásosság nem az ápolatlanság, igénytelenség jele, és nem kellene úgy tenni, mintha mindenkinek tökéletes lenne a bőrre.
Még több úttörő kezdeményezés
- Az első afrikai származású nő, aki a Playboy címlapján szerepel
- Leyna Bloom a Sports Illustrated első színesbőrű, transznemű bikini modellje